Serviceinriktad receptionist/kontorsansvarig till Framtiden AB

Framtiden AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Är du en person som gillar administrativa uppgifter, ordning och reda? Är du glad och självgående? Vi söker nu en receptionist/kontorsansvarig till vårt kontor! Ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2016-12-10

Arbetsuppgifter
I rollen som receptionist / kontorsansvarig ingår varierande arbetsuppgifter inom service, kontor och administration. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Ta emot besökare, växelservice och mailhantering
• Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
• Göra ärenden, planera interna event
• Administration av våra bilar
• Posthantering, resebokningar och annan administration
• Sköta inköp av kontorsmaterial, mat och fika
• Ansvara för att kontorets lokaler är representativa

Om företaget
Framtiden är en annorlunda arbetsplats. Givetvis kräver vi en fullgod prestation. Men dessutom jobbar vi väldigt aktivt med de värderingar och beteenden som vi vill ska genomsyra verksamheten och levas av våra medarbetare. Vi har höga krav men tror också att Framtiden är en organisation som är lyhörd för idéer och initiativ. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, kommunikation och en positiv anda. Framtiden är ett företag som ger utrymme för utveckling och kreativitet.

Framtiden jobbar med uthyrning & rekrytering av unga talanger. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi är ett mycket trevligt gäng spridda på våra kontor i Stockholm, Malmö, Jönköping, Göteborg och Karlstad. Framtiden är ett ungt företag som växer kraftigt och nu söker vi nya motiverade kollegor.

Med rätt inställning löser vi problem, driver organisationen framåt och når våra mål. Energinivån är hög på Framtiden och vi hjälper alltid varandra då det behövs. För oss är det vår passion att hjälpa våra kunder så att varje företag vi jobbar med känner att vi är det självklara valet. Detta kan bara vår personal förmedla till våra kunder och därför är alla hos oss i Framtiden otroligt viktiga.

Profil
Vi söker dig som är utåtriktad, serviceminded och har ett genuint intresse för människor. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya situationer och lösa problem. Som person sprider du positiv energi, ger ett professionellt intryck och är flexibel.
Du tycker administration är riktigt roligt och gillar att hugga i och hjälpa till där det behövs. Du sitter inte och väntar på att få uppgifter utan ser vad som behöver göras, löser problem, kommer med förslag och är en person som naturligt har ett leende på läpparna. Du hanterar de olika Officeprogrammen utan problem.

Kvalifikationer
• tidigare erfarenhet av serviceyrke
• driven och glad
• van att hantera Officepaketet
• Körkort
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Excel-kunskaper

Du känner igen dig i följande påståenden:
• Du är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt
• Du kan omvandla kaos (information) till struktur
• Du är en social lagspelare som lyckas kombinera hög aktivitetsnivå med att ha roligt tillsammans.

Om företaget
På Framtiden kommer du att jobba i ett företag som har kunnat titulera sig Sveriges 4:e snabbast växande företag och Sveriges snabbast växande bemanningsföretag. Genom vårt starka fokus på personalvård, och arbetsglädje hos våra medarbetare så kan vi stolt berätta att vi har blivit utsedda till Sveriges 3:e Bästa Arbetsgivare bland mellanstora företag och utsetts till Gasellföretag!

Om du vill ha en arbetsplats präglad av en stark organisationskultur där medarbetarnas välmående alltid är i fokus, kompetensen är hög och där vi alla brinner för att utvecklas och göra karriär, då är Framtiden företaget för dig! Trots höga ambitionsnivåer erbjuder Framtiden en prestigelös miljö där delaktighet, lyhördhet och chansen att påverka driver oss framåt. Du får en arbetsplats där vi förstår innebörden av en fungerande balans mellan goda prestationer och hållbarhet i arbetslivet med en bra fritid och därmed erbjuder vi flexibla arbetstider och personalförmåner som friskvårdsbidrag och rabatterat träningskort för att nämna några. Vi erbjuder även en arbetsplats i moderna, fräscha lokaler placerade i city!

För att du ska bli varm i kläderna och känna att du får den introduktion du behöver för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt inleds anställningen med tre dagars utbildning på vårt huvudkontor i Jönköping med följande mentorskap under två veckor. Du har sedan löpande stöd och utveckling från säljchef. Vi har också konferenser och utbildningar internt i nära anslutning till din start hos oss.

Vi finns idag på 7 orter i Sverige och har ca 160 medarbetare, men strävar mot ytterligare expansion!

På Framtiden präglas varje arbetsdag av våra värderingar Glädje, Enkelhet och Kör, vilka sammanfattar vår företagskultur. Vill du få en känsla för oss?: http://bit.ly/1LDgMcb

Anställningsvillkor
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100 % vikariat
Placering: Malmö

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan! Eftersom det är omgående start ser vi gärna att du ansöker redan idag. Urvalsprocessen sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 9589
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fromell karin.f@framtiden.com 0727419228

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Borgmästargränd 1 D
55320 Jönköping

Kontorsadress
Borgmästargränd 1 D, Jönköping

Jobbnummer
3206903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: