Serviceinriktad person med intresse för IT

ftech AB / Supportteknikerjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ftech AB i Haninge, Nynäshamn eller i hela Sverige

I din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar som fokus. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare.
Vi söker dig som gärna kombinerar dina tekniska kunskaper med din serviceförmåga och som kan hitta, eller skapa, lösningar för att ge dina kunder bästa möjliga service. Låter detta som en tjänst för dig?

Publiceringsdatum
2024-03-05

Om tjänsten
Ftech erbjuder lösningar inom IT- och konsulttjänster för små och medelstora företag. Med kontor i Haninge är Ftech hela Södertörns lokala IT-partner.
Som supportmedarbetare hos oss kan dina dagar variera beroende på de ärenden som kommer in, det kan handla om allt från felanmälan av datorer till en kund som har ett större projekt på gång.
Du erbjuds
• Ett arbete som är stimulerande där du får möjlighet att styra över din roll och växa tillsammans med oss och påverka bolagets utveckling.
• Samarbeta i ett mindre företag med lång erfarenhet, ingå i ett prestigelöst team med högt i tak.
• Ett flexibelt arbete där du får möjligheten att både träffa kunder och arbeta onsite på kontoret. Det kommer även finnas möjlighet till att jobba remote.
• En roll där du erbjuds mycket utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
• Implementera samt underhålla IT-lösningar hos företagets kunder, både på plats men även fjärrstyrt
• Arbeta proaktivt och bevara kundrelationer genom god service
• Vidareutveckling och hantering av bolagets olika systemlösningar, integrationer och användning av molntjänster
• Dokumentation och uppföljning
• Lösa kunders problem med bland annat AD, O365, Klienter, VPN
• Driva och implementera projekt inom Microsoft 365 molntjänster

Profil
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper då vi värnar om att våra kunder ska få bästa möjliga upplevelse. För att lyckas och trivas i rollen är du därför ansvarskännande, serviceintriktad och lösningsorienterad, du vill göra det där lilla extra för kunden. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera arbete utifrån aktuell situation. Är en lagspelare som bidrar till en god gruppsammanhållning genom att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper.
Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av IT-support.
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid, viss beredskap förekommer
• Placering: Haninge
• Körkort B - Personbil krävs

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-04
E-post: rekrytering@ftech.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ftech AB (org.nr 556629-2347)

Arbetsplats
Ftech AB

Kontakt
Linda Krumlinde
rekrytering@ftech.se
+46720242443

Jobbnummer
8518338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ftech AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ftech AB: