Serviceinriktad och noggrann orderkoordinator

Pitney Bowes Svenska AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Sollentuna, Stockholm, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. För mer information, se www.pitneybowes.se.
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en Orderadministratör med placering i Häggvik, Sollentuna.
Rollen som Orderkoordinator innebär att du dagligen kommer att arbeta med alla delar i orderprocessen från säljorder till leveransbevakning. Utöver tät kontakt med vår säljkår kommer du att ha direkt kontakt med kunder och även ta kundsamtal inom ramen för vårt CCC/Kundcenter på Customer Operations.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Se till att kundorder följer orderflödet - från registrering / scanning till leverans Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till våra säljare Orderregistrering i SAP Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm Rapportering och uppföljning
Vi önskar att du:
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet Är noggrann och ansvarsfull, lösningsorienterad och initiativtagande Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Gillar att arbeta i ett högt tempo och levererar alltid goda resultat i rätt tid Har god erfarenhet av SAP alternativt något annat större affärssystem
För oss är det viktigt att du kan uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl (främst Excel och Word).
Anser du denna beskrivning stämma in på din profil? Skicka in din ansökan och CV senast den 10 december via Ansök Nu knappen. Frågor ang. tjänsten besvaras av Sara Ericsson, 08 - 734 17 00
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2010-11-27

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Hammarbacken 12
19124 Sollentuna

Jobbnummer
788425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: