Serviceinriktad medarbetare till teknisk telefonsupport

Maxkompetens Konsult AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Sollentuna, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro, Täby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-05-09

Arbetsuppgifter
För rekrytering till vårt kundföretag söker vi nu tre stycken tekniska kundtjänstmedarbetare i Stockholm/Sollentuna. Vår kund är ett stort internationellt företag som bedriver verksamhet i Europa, USA, Asien, Afrika och Mellanöstern. De inriktar sig på kontorstekniska produkter och var först i världen med sin specifika produkt. De har ca 150 medarbetare i Sverige och huvudkontoret finns i Sollentuna. Företaget kan därmed erbjuda styrkan av ett stort, väletablerat, internationellt företag men även möjligheter att utvecklas och påverka i ett företag med högt i tak. Företagskulturen genomsyras av högt tempo, struktur och stark säljanda.

Som teknisk kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med teknisk support via telefon mot företagskunder. Arbetsuppgifterna inkluderar installationsvägledning via telefon samt att besvara tekniska frågor och frågor gällande serviceavtalet som kommer från kunderna. I rollen blir du därmed en koordinator då du även hanterar löpande kontakt med servicetekniker, ordergrupp, säljkår och andra avdelningar.

Exempel på uppgifter:
• Besvara inkommande telefonsamtal från kunder som behöver hjälp med service, installationer eller andra frågor av i huvudsak teknisk karaktär
• Förmedla serviceuppdrag till våra servicetekniker
• Registrera och ändra i serviceavtal
• Genomföra telefoninstallationer på våra mindre maskiner efter leverans till kund
• Rapportering och uppföljning

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll i en kundorienterad verksamhet. Du har antingen arbetat som servicetekniker med stor kundkontakt eller är en kundtjänstmedarbetare som har god teknisk förståelse och erfarenhet. God kommunikationsförmåga både i engelska och svenska är ett krav.

Du trivs med att arbeta pedagogiskt och serviceinriktat mot kunder och har en god teknisk förståelse. Du har en vana att förklara teknik både till den erfarna och ovana kunden samt gillar utmaningen i att lösa problem.

Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer till kollegor och kunder. Du trivs som bäst i ett högt tempo och levererar alltid goda resultat i rätt tid.

Arbetsplats: Sollentuna

Är du redo att anta utmaningen? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten därmed kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via epost, enbart via vår hemsida www.maxkompetens.se

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2601
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Lövebrant li.lovebrant@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkuelsgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkuelsgatan 12, Stockholm

Jobbnummer
1869268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: