Serviceinriktad It-tekniker, till enheten för drift och support

Skolverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skolverket i Stockholm, Linköping, Göteborg, Lund, Umeå eller i hela Sverige

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor.

Avdelningen för verksamhetsutvecklings uppdrag och ansvar är att modernisera och utveckla Skolverket. Genom att bedriva verksamhetsutveckling sammanhållet, effektivt och ändamålsenligt skapas förutsättningar för att bedriva verksamhet optimalt och med hög kvalitet så att verksamheten kan utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. På avdelningen ligger även ansvaret för Skolverkets IT-leverans.

Vi behöver utöka enheten för drift och support och söker nu två it-tekniker till vår Servicedesk, där du arbetar tillsammans med dina kollegor samt ge support till Skolverkets ca 650 medarbetare. Du är placerad på enheten för drift och support inom avdelningen för Verksamhetsutveckling.

Publiceringsdatum
2017-09-25

Dina arbetsuppgifter
Som It-tekniker ger du förstklassig support och felavhjälpning till Skolverkets användare. Du kommer dagligen att ha kontakt med användare genom telefon, mail och personlig kontakt. Du arbetar självständigt med att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa. Du kommer även att ansvara för installation av datorer och dess applikationer, felsökning och problemlösning, telefoni, ärenderegistrering, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering.

Vidare kommer du att vara en stor del i att driva utvecklingsarbete för verksamheten då Skolverket nu genomgår ett spännande förändringsarbete.

Verktyg vi använder oss av:

Några verktyg som vi använder oss av är AD för hantering av alla objekt, WSUS för hantering av säkerhetsuppdateringar.
För klientinstallationer och programvarudistribution använder vi DSM Frontrange Heat samt Nilex för ärendehantering.
SafeCom använder vi för hantering av utskrifter och Snow för inventering och licenshantering. CC-Bridge är vår callcenterlösning och DameWare använder vi för fjärrstyrning.

Kvalifikationer
Du har:

• gymnasieutbildning
• minst två års erfarenhet av liknande tjänst inom helpdesk/support
• erfarenhet av att arbeta med och administrera i Windows 7/10
• goda kunskaper i Microsoft Active Directory
• goda kunskaper i att fjärrstyra klientdatorer
• goda kunskaper av telefonsupport riktad mot iOS/iPhone
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:

• gymnasieutbildning med inriktning mot IT eller tekniska kunskaper om ramverket ITIL, Microsoft Exchange, Office 365 samt applikations och mjukvarupaketering.

För att vara framgångsrik i arbetet behöver du vara självgående och bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt. Du gillar att samarbeta och är utåtriktad. Du tycker om att arbeta strukturerat och är noggrann. Du är också prestigelös, nyfiken och vill utveckla arbetet tillsammans med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Båda tjänsterna är tillsvidareanställningar, vi tillämpar sex månaders provanställning.

Sista ansökningsdag är den 10 oktober 2017

Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53, Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47 och Maj Götefelt (OFR/LF) tel. 08-527 334 28.

I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Söderberg, Enhetschef thomas.soderberg@skolverket.se 08-5273 3142

Företag
Skolverket

Adress
Skolverket
Fleminggatan 14
10620 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Jobbnummer
3717266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skolverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skolverket: