Serviceinriktad handläggare (vikariat)

Sollentuna kommun, kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna kommun, kontaktcenter i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Sollentuna kommuns kontaktcenter öppnade 2011 och svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi är 20 medarbetare uppdelade i olika svarsgrupper. En svarsgrupp om 4 medarbetare hjälper kunder i kommunhusets entré. Vi söker nu en medarbetare som vill arbeta i den gruppen.

Publiceringsdatum
2017-10-10

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du har kontakt med kunder som kommer till entrén för att få hjälp. Som handläggare svarar du på frågor om bland annat bygglov, barnomsorg och ekonomiskt bistånd. Du guidar kunder vid besöksdatorer hur de ska göra i kommunens e-tjänster för att söka till kulturskolan eller förskolan. Du tar emot pappersansökningar för ekonomiskt bistånd och tittar att allt är med. Dessutom svarar du på frågor från kunder via telefon och mejl. Du arbetar parallellt i många olika it-program och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kontoren. Administrativa uppgifter ingår i arbetet. Att driva egna delprojekt kan ingå. Utbildning och förändring är en del av kontaktcenters vardag.

Profil
Du vill genuint ge våra kunder bästa, möjliga service. Du bemöter kunder på ett glatt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar. Du är bra på att samarbeta och en van it-användare. Vidare är du ansvarsfull, har initiativförmåga och klarar att driva arbeten självständigt.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo
Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt
Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga
Lösningsinriktad och flexibel
Positiv och servicemedveten
Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter
Villig att bidra till att förbättra och utveckla arbetssättet i gruppen

Erfarenhet och utbildning
Kvalifikationer
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har tidigare arbetat med kundservice
Meriterande:

Dokumenterad utbildning i kundservice
Erfarenhet av arbete i en kommunal kundtjänst
Erfarenhet av it-stöden: Aditro, Castor, Extens, Giso, Hypernet, Procapita eller Service now
Erfarenhet från något av kommunens områden, exempelvis förskola, skola eller hemtjänst
Högskoleutbildning (eller motsvarande)
Språkkunskaper såsom arabiska, persiska eller somaliska

Övrig information
Vi intervjuar sökanden löpande.

Tjänsten är ett vikariat till den 31 oktober 2018, medan en medarbetare är tjänstledig. Tillträde så snart som möjligt.

Schemalagd arbetstid mellan kl. 7.45 och 19.00, med möjlighet att flexa.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Från 2017 till 31 oktober 2018

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ewa Roséen 08-5792 1752

Företag
Sollentuna kommun, kontaktcenter

Adress
Sollentuna kommun, kontaktcenter
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
3743516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna kommun, kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna kommun, kontaktcenter: