Serviceinriktad handläggare till Kontaktcenter

Västerås stad, Servicepartner / Organisationsutvecklarjobb / Västerås
2017-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad handläggare till Kontaktcenter" (publicerad 2018-02-06) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Servicepartner i Västerås

Uppskattar du en varierande vardag med fokus på service och har erfarenhet av vård och omsorg?

Västerås stads Kontaktcenter kan vara platsen för dig! Vi arbetar för att ge den bästa servicen till alla invånare i Västerås. Vi är 35 medarbetare som tar emot frågor och ärenden av olika slag som inkommer till Västerås stad. Enheten är indelad i olika svarsgrupper som är experter inom respektive område. Nu söker vi en person till svarsgruppen för frågor kring äldre- och funktionsnedsättning. Varje svarsgrupp har en teamledare som driver utveckling och som alltid finns som stöd i arbetet. Service är vår kärnverksamhet och vi känner stor stolthet över att ofta ligga i topp vid interna och externa servicemätningar.

Vår enhet sätter stort fokus på trivsel för våra medarbetare. Vi har tillsammans skapat ett öppet och positivt arbetsklimat. Här stöttar vi varandra i vårt arbete och skrattar mycket! Vi söker dig som uppskattar samarbete och som gärna bidrar till utveckling och en god stämning på arbetsplatsen.

Kontaktcenter ingår i förvaltningen Servicepartner. Läs gärna mer på www.vasteras.se/servicepartner


Publiceringsdatum
2017-05-08

Arbetsuppgifter
I huvudsak kommer du att hantera inkommande samtal, epost eller post från personer som har frågor gällande äldre- eller funktionsnedsättning inom Västerås stad. Det kan handla om att ge information och hjälpa personen direkt med vissa ärenden eller vägleda personer vidare till rätt instans. Främst tar vi emot samtal via telefon men du kommer även att få ta emot besök i huvudentrén. Ärendena dokumenterar vi i vårt system Flexsite.

Vi är länken mellan staden och individen som underlättar informationsflödet på ett snabbt och tillfredställande sätt. För oss är det av största vikt att du motiveras av att ge service och hjälpa människor. Som ny hos oss får du en handledare och en grundlig introduktion. Vi hjälps alla åt när vi får en ny kollega för att du ska känna dig välkommen och trygg i rollen.


Kvalifikationer
Vi arbetar för bästa möjliga möte och samtal. En fördel är om du har bred arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt. Eftersom svarsgruppens specialistområde är frågor inom äldre- och funktionsnedsättning så vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg. Vi vill att du har en relevant eftergymnasial utbildning. Kanske är du beteendevetare, sjuksköterska eller har en YH-utbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du har ett naturligt serviceinriktat förhållningssätt och för dig är det självklart men en fingertoppskänsla i samtalet där det är lika viktigt att personen känner sig lyssnad till som att få en lösning på sitt problem. Du är energisk och gillar ett oförutsägbart arbete och kan lätt ställa om under förändrade förutsättningar. Vi erbjuder dig ett härligt team och en vardag med utmaningar och spännande samtal.

Kan den här tjänsten vara intressant för dig? Ta chansen och sök.


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte".

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00317
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Peter Engström 021-39 18 18
Teamledare Margareta Hedlund 021-39 17 53
HR-konsult Mika Eriksson 021-39 10 69

Företag
Västerås stad, Servicepartner

Adress
Västerås stad, Servicepartner
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
3483157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Servicepartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Servicepartner: