Serviceinriktad Ekonomiassistent till internationellt bolag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett internationellt och väletablerat företag som erbjuder innovativa betallösningar. Du är en del av en positiv och dedikerad ekonomiavdelning bestående av 6 personer som sitter öppet kontorslandskap i trevliga lokaler strax söder om Stockholm. Som Ekonomiassistent kommer du främst att hantera kundreskontra: fakturering, skicka och hämta inbetalningsfiler, faktura- och betalfrågor, påminnelsehantering, månadsavstämningar samt behjälplig vid månadsbokslut.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående och fram till och med februari 2017. Tjänsten är på heltid.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att främst hantera kundreskontra. Du är en del av en ekonomiavdelning som består av 1 CFO, 1 Controller, 1 Redovisningschef, 1 Ekonomiassistent på leverantörsreskontra och 1 Fakturerare. Du sitter i öppet kontorslandskap i trevliga lokaler belägna strax söder om Stockholm. Sammantaget på kontoret är ni cirka 150 medarbetare. Rollen innebär ett tätt samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen samtidigt som har en bred kontaktyta såväl internt med kollegor inom bolaget som externt med exempelvis kunder och samarbetspartners.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta på kundreskontra och hanterar främst:

•        Fakturering och manuell registrering av inbetalningar

•        Skicka och hämta inbetalningsfiler

•        Månadsavstämningar samt behjälplig vid månadsbokslut

•        Faktura- och betalfrågor

•        I övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Det här är tjänsten för dig som har arbetat inom reskontra/bokföring och/eller redovisning och vill visa vad du går för i en bred Ekonomiassistentroll. Du välkomnas till en öppen, positiv och innovativ arbetsplats på ett väletablerat och globalt företag!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi vid högskola/universitet eller yrkeshögskola. Vi ser gärna att du har arbetat inom reskontra/bokföring och/eller redovisning sedan tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat i Visma Business och Orcale sedan tidigare, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i ekonomi/affärssystem. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Koncernspråk är engelska.

Som person är du driven och brinner för att arbeta inom ekonomi/bokföring/redovisning. Du är hängiven arbetsuppgiften samtidigt som du är en initiativtagande lagspelare som tar tag i det som behöver göras, trivs i team och har lätt för att samarbeta i grupp. Du är noggrann och tar ansvar för dina processer samtidigt som du är flexibel, serviceminded och trivs i en roll med många kontakytor. Vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående och fram till och med februari 2017. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Snarast - 201702

Publiceringsdatum
2016-04-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 84075568

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20 Box 7420

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2771905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: