Serviceinriktad Ekonomiassistent till Christian Berner AB

SJR / Ekonomiassistentjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Härryda, Partille, Mölndal, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-11-14

Om företaget
Christian Berner Tech Trade-koncernen (publ) - noterat på Nasdaq Stockholm, har 120 års erfarenhet av teknisk handels-verksamhet. Vi erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden. Koncernen har cirka 130 medarbetare i hela Norden, och en nettoomsättning på omkring 450 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på christianberner.se och christianberner.com.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent hos oss kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra och kundkredithantering. Du kommer även att arbeta med det löpande redovisning, kontering, registrering och betalning av leverantörsfakturor, samt momsredovisning. Vidare kommer du att bistå försäljningsorganisationen i ekonomiska ärenden samt vara behjälplig i bokslutsarbete. I rollen ingår även kontakter med övriga bolag i koncernen, leverantörer och andra samarbetspartners.

Bakgrund
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent, gärna från en säljande organisation. Vi arbetar i affärssystemet Scala och erfarenhet från det är meriterande, men inget krav. Du har goda kunskaper i Excel.

Som person är du noggrann, analytisk och kommunikativ. Du har mycket energi, gillar att skapa relationer och du drivs av att ge support och service i världsklass. Du är noggrann i ditt utförande, håller det som är lovat och levererar i tid. Vidare har du ett förhållningssätt som skapar förtroende och är duktig på att knyta kontakter både internt med våra egna medarbetare, men även externt med våra kunder och leverantörer.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 1 december 2017. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Dahlin liza.dahlin@sjr.se 0766-471620

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
3802842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: