Serviceinriktad Administratör till Bravida

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-11-10

Om företaget
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) - vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i "bättre-framtids-branschen". Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Vi utför hållbara och energieffektiva installationer till olika typer av byggnader och har över 13 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Vi har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vi erbjuder en gedigen introduktion och även interna utbildningar kopplade till din roll samt möjligheter till vidareutveckling, friskvårdsbidrag och andra fina förmåner. När du växer, växer vi! Läs mer på www.bravida.se
Är du en administratör som brinner för struktur, ordning och reda? Då har vi jobbet för dig! På Bravida främjar vi utveckling och du som medarbetare har en viktig roll i vår tillväxtresa. Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vårt kontor i Umeå. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du kommer att vara ett stöd i ekonomifrågor och ärendeuppföljning till både avdelningschef, projektledare och serviceledare samt ansvara för bevakning av kundfakturor. Arbetet omfattar i stora drag ekonomi- och löneadministration med följande huvudsysslor:
• Bemöta både kunder och medarbetare via telefon på ett serviceinriktat sätt
• Sköta fakturering, vissa inköp och returer
• Registrera löner och nya kunder
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• Personaladministration såsom utbildningssamordning, anställningsavtal, läsa och tolka kollektivavtal, tidregistrering etc.
• Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och bevaka betalningstid.
Tjänsten innebär tät kontakt med stödfunktioner inom Bravida som kan hjälpa dig i frågor eller problem som kan dyka upp. På kontoret finns ett nätverk av administratörer som du samarbetar med dagligen och det är en grupp som ofta rådgör med varandra. Du kommer att introduceras i arbetet med hjälp av dina administratörskollegor, en tydlig checklista och anpassas efter din tidigare erfarenhet.

Profil
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du gärna några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi, lön och-/eller personal. Självklart kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och visar tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso.
Ditt sätt att skapa relationer bygger på din kommunikativa förmåga och tydlighet i ditt sätt att anpassa dig efter rådande situation. För att lyckas i rollen som administratör på Bravida är du en person som trivs med ansvar och har en god förmåga att upprätthålla givna riktlinjer och deadlines.

Så ansöker du
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2023-11-19. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Konsultchef Elin Hilli på 0733-51 27 13 eller Jennifer Åström Gustafsson 0733-51 27 14. Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "14815".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325), http://www.clockworkpersonal.se

Arbetsplats
Clockwork Umeå AB

Kontakt
Elin Hilli
elin.hilli@clwork.se

Jobbnummer
8253740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB: