Servicehandläggare, Uppsala

Skatteverket / Juristjobb / Uppsala
2016-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️


Visa alla juristjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område, eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande

Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr.o.m. 2016-06-01 t.o.m. 2016-08-31.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Har du frågor om rekryteringen, maila: sommarjobb@skatteverket.se

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Tina Nitz på telefon 010-574 14 53. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Lisa Walker telefon 010-579 93 27 och för Saco, Carina Vilhelmsson telefon 010-576 24 31.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 34120-16/231 senast den 16 mars 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-02

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsängsgatan 43
75187 UPPSALA

Kontorsadress
Kungsängsgatan 43

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2700735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: