Servicehandläggare, Uppsala

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Uppsala
2017-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på 103 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Uppsala är vi cirka tolv medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Norra. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling


med god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som


har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet


har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon.


har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster


har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift


har goda kunskaper i engelska i tal


har mycket gott bemötande och servicekänsla


har mycket god kommunikativ förmåga


har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo


är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel


ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt


har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga


är pedagogisk och har förmåga att coacha


är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.



Det är meriterande om du har


erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten


erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag


har goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska


körkort för personbil


erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer


pedagogisk erfarenhet.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.



Publiceringsdatum
2017-11-16

Övrig information
Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.



Kontakt
Sektionschef: Tina Nitz, 010-57 414 53 alt. Lisa Walker 010-57 993 27 (för frågor om befattningen) och Hr-konsult: Christer Jönsson, 010-574 96 46 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Berit Freiman 010-57 997 29 och för Saco-S: Per-Olof Karlsson 010-57 682 42.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 1 december 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsängsgatan 43
75187 Uppsala

Kontorsadress
Kungsängsgatan 43

Jobbnummer
3806319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: