Servicehandläggare, Uppsala

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Uppsala
2017-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har ca 100 gemensamma servicekontor. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Uppsala är vi cirka 15 medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen servicekontorsenhet Norra. Servicekontoret i Uppsala ingår i en sektion där vi även har servicekontor i Enköping, Norrtälje och Tierp. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling


med god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som


har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet .


har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon .


har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster


har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift


har goda kunskaper i engelska i tal


har mycket gott bemötande och servicekänsla


har mycket god kommunikativ förmåga


har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo


är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel


ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt


har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga


är pedagogisk och har förmåga att coacha


är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.



Det är meriterande om du har


erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan


erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten


erfarenhet av id-kortshantering på myndighet eller stort företag


pedagogisk erfarenhet.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.



Publiceringsdatum
2017-10-03

Övrig information
En tidsbegränsad anställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 18 oktober 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?



Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Nitz, sektionschef 010 574 14 53
Lisa Walker, 010-579 93 27
Christer Jönsson, HR-konsult 010-574 96 46
Berit Freiman, facklig kontaktperson ST 010-579 97 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsängsgatan 43
75187 Uppsala

Kontorsadress
Kungsängsgatan 43

Jobbnummer
3730820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: