Servicehandläggare, Trollhättan

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Alingsås eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter.

Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida mot digitala lösningar.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Trollhättan är vi 9 medarbetare men ingår i en större sektion på 22 medarbetare fördelade på 6 orter. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

- har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
- har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
- har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
- har mycket goda kunskaper i svenska
- har goda kunskaper i engelska i tal
- har mycket gott bemötande och servicekänsla
- har mycket god kommunikativ förmåga
- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
- är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
- ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
- har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
- är pedagogisk och har förmåga att coacha
- är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
- erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
- erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
- körkort för personbil
- erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
- pedagogisk erfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2019-03-19

Övrig information
Anställning är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt.

Du är välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 31/5 tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Mellberg, HR-konsult 010-572 42 29
Carina Nicander-Olsson, Sektionschef 010-579 71 73

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4676663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: