Servicehandläggare till servicekontoret i Västerås

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
2017-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till servicekontoret i Västerås" (publicerad 2018-02-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Köping eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgares och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålls dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoren i Västmanland är vi 22 medarbetare. Din placeringsort kommer vara Västerås, men vid behov kommer du även att arbeta på Servicekontoren i Köping, Sala och Fagersta.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar

Det är meriterande om du

• erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
• har goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska som är vanligt inom servicekontorets närområde till exempel arabiska, tigrinja, kurdiska
• pedagogisk erfarenhet

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2017-11-14

Övrig information
En tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt
Enhetschef: Sofia Johansson, tfn. 010-1162267 (för frågor om tjänsten) och HR-administratör Linda Johansson, tfn. 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Davy Jean Irakoze, tfn. 010-579 96 95, jean.davy.irakoze@forsakringskassan.se och för Saco-S: Heléne Johansson, tfn. 010-116 25 72, helene.johansson@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 28 november 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3802333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: