Servicehandläggare till servicekontoret i Borås

Skatteverket / Kontorsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

- var med och utveckla servicekontoret i Borås

Vi söker en servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö. Anställningen är ett längre vikariat.

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv.

Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.

Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.

Vi söker dig som

• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är stresstålig och känner dig bekväm vid personliga möten
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.

Du ska ha

• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov (t.ex. arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, andra myndigheter, bank och försäkringsbolag m.fl.)
• mycket god kunskap och vana av informationssökning via IT
• goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande är

• om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. 

Mer information

Har du frågor om arbetsuppgifterna är du välkommen att ringa Anna-Karin Regenberg 010-5747357. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-konsult Maria Skogsbryne 010-5750177. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Åsa Winninge, ST, 010-5786874 och Maria Kvicklund, SACO, 010-5736615.

Publiceringsdatum
2012-04-20

Så ansöker du
Vi vill ha din kompletta ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer 131 277452-12/231 senast fredag den 4 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior eller liknande då dessa tas med till en eventuell intervju. Ansök genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Regenberg, Sektionschef, 010-5747357
Åsa  Winninge, Facklig repr ST, 010-5786874
Maria  Kvicklund, Facklig repr Saco, 010-5736615
Maria Skogsbryne, HR-konsult, 010-5750177

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
1221294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: