Servicehandläggare till servicekontoren i Göteborg med omnejd

Skatteverket / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

- var med och utveckla servicekontoren i Göteborgsområdet

Vi söker servicehandläggare för visstidsanställningar och tillsvidareanställningar som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv.

Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.

Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.

Vi söker dig som

• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är stresstålig och känner dig bekväm vid personliga möten
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.

Du ska ha

• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov (t.ex. arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, andra myndigheter, bank och försäkringsbolag m.fl.)
• mycket god kunskap och vana av informationssökning via IT
• goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande är

• om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. 

Har du frågor om arbetsuppgifterna, ring då Anna-Karin Regenberg 010-5747357 och Irene Borgström 010-5736602. Vid frågor om rekryteringsprocessen, ring HR-konsult Jeacline Hedlund 010-5722056. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Åsa Winninge, ST, 010-5786874 och Maria Kvicklund, SACO, 010-5736615.

Publiceringsdatum
2012-04-17

Så ansöker du
Vi vill ha din kompletta ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer 131 230330-12 senast tisdag 1 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior eller liknande då dessa tas med till en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Regenberg, Sektionschef, 010-5747357
Irene Borgström, Sektionschef, 010-5736602
Åsa Winninge, ST, 010-5786874
Maria Kvicklund, SACO, 010-5736615
Jeacline Hedlund, HR-konsult, 010-5722056

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1215833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: