Servicehandläggare till Servicecenter

Sundbybergs Stad / Butikssäljarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du har öga för detaljer. Och ser helheten. Precis som vi.

Här på stadsmiljö- och serviceförvaltningen kommer du att arbeta på Serviceenheten och tillhöra Servicecenter.

Servicecenter är vägen in till staden för kommuninvånare, företag och andra kunder som har frågor om t ex bygglov, boendeparkering, vatten, avfall, kartor, teknik och miljö. Funktionen Servicecenter är förhållandevis ny, och får succesivt fler och större uppdrag. Det gör arbetet omväxlande och utvecklande. Servicecenter bistår också den egna förvaltningen med administrativa uppdrag.

Som handläggare på Servicecenter är du ofta den första kontakten med staden och det är därför viktigt att du tycker om att ge service så att kontakten upplevs som positiv.

I arbetet ingår att besvara frågor, handlägga ärenden, vägleda och att ge samhällsinformation. Frågor och ärenden är inte alltid konkreta. Det gör att du behöver ha förmågan att kunna uppfatta den faktiska frågan även när den inte är uttalad. Du arbetar efter uppsatta villkor och regler och kan lämna både positiva och negativa besked på ett professionellt sätt.

Servicecenter är spindeln i nätet för stadsmiljö- och serviceförvaltningen. Du är därför strukturerad och kan hålla många bollar i luften. Du har lätt för att samarbeta med både övriga enheter, andra förvaltningar och stadens kommunala bolag. Du är driven, kan arbeta självständigt och tar ansvar för att ditt resultat bidrar till helheten.

Vi vill att du minst har gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har intresse för samhällsfrågor och får gärna ha erfarenhet från arbete inom kundcenter/kontaktcenter eller reception. Du trivs med ett arbete som innebär att ge service. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller kunskap inom något av följande IT-system: Public360, Futur, Ecos eller InfraControl.

Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet, och på din förmåga att samarbeta och skapa starka samt förtroendefulla relationer. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast. Din ansökan vill vi ha senast 2 juni. Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Månadslön efter överrenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Söder Lejon, Gruppchef Servicecenter sofia.soderlejon@sundbyberg.se 087068802

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
3494878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: