Servicehandläggare till Kontaktcenter, Barn och Ungdom

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning


Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.

På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare inom de fyra enheterna Barn och Ungdom, Äldre direkt, Stöd och Omsorg samt Tekniska frågor. Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: "- ett varierande och utvecklande jobb", "- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ". Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Här kan du läsa mera: http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-ochnominerade/ Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/

Verksamheten finns i fräscha kontorslandskap i Husby centrum och kommer i början av andra kvartalet 2018 att flytta till nyrenoverade lokaler vid Globenområdet för att sitta nära de övriga verksamhetsområdena inom Serviceförvaltningen.

Till enheten Barn och Ungdom söker vi nu servicehandläggare som har ett stort samhällsengagemang och som vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare. Vi söker två visstidsanställningar (föräldravik) som sträcker sig till och med den 31 augusti 2019


Publiceringsdatum
2018-01-16

Dina arbetsuppgifter
Som servicehandläggare är du schemalagd i det dagliga arbetet som i huvudsak sker i telefon. Övrig administration som t ex e-post och andra inkommande ärenden/ansökningar ingår också i arbetsuppgifterna. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och via stadens system har vi tillgång till övrig information för handläggningen.

Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning i den mängd frågor som medborgarna ställer. Du arbetar självständigt med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Enheten består av 28 medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna och där kvalitet och effektivitet går hand i hand samtidigt som man månar om en hög trivsel på arbetet.

För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer


För denna tjänst krävs att du har erfarenhet av:

- att arbeta med kundservice och av att vägleda personer via främst telefon

- att arbeta med skol- och/eller förskolefrågor

- att använda IT och vana att söka information via webben

- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift som är en förutsättning för tjänsten.

Meriterande är:

- erfarenhet av telefonsupport

- erfarenhet av handläggning i BoSko

- språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med hög tillgänglighet lösa inkommande frågor. Som person är du lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Din kommunikation är tydlig och du säkerställer att informationen når fram. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer.

Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt arbete. På ett flexibelt sätt kan du tänka om, ge förslag till förbättringar och se möjligheter i förändringar. Du är positiv och lägger ner tid, energi och engagemang i ditt arbete och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.

Observera att vi kommer göra ett löpande urval i denna rekrytering. Vänta därför inte - utan du är varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/330
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Colbro Holm, HR-konsult 08-508 111 37
Anette Wickström, enhetschef anette.wickstrom@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3905868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter: