Servicehandläggare till Kontaktcenter

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare.

Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns idag i fräscha lokaler i Husby centrum, men kommer inom snar framtid flytta till Globenområdet. Kontaktcenter består av fyra enheter: Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor.

Kontaktcenters enhet för Stöd och Omsorg ger information och vägledning avseende funktionsnedsättning/socialpsykiatri samt överförmyndarfrågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter.

Publiceringsdatum
2016-11-08

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en Servicehandläggare placerad vid Kontaktcenter (KC) på Serviceförvaltningen till enheten Stöd och Omsorg och med fokus på överförmyndarfrågor. Arbetet innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendesystem.

Som servicehandläggare är du expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom överförmyndarförvaltningens verksamhetsområde och att hjälpa medborgare med frågor som rör gode män, förvaltare och förmyndare. Du arbetar självständigt med dina ärenden men tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Gruppen består av medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna där kvalitet och effektivitet går hand i hand samtidigt som man månar om en hög trivsel på arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av IT-användning och van att självständigt söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- God uttrycksförmåga i svenska språket i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete med kundservice såsom att ge service via telefon samt registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor
- Erfarenhet av myndighetsarbete
- Erfarenhet av arbete med förvaltningsrätt och då speciellt föräldrabalken
- Erfarenhet av Wärna eller annat administrativt system för akter
- Kunskaper i finska språket eller andra språk

Vi kommer att lägga särskild vikt vid följande kompetenser:

Du tar stort ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anpassa dig, ändra synsätt och förhållningssätt utifrån vad situationen kräver. Du arbetar bra med andra människor och har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Du är inte rädd för att komma med nya ideér och har förmåga att tänka nytt och komma med nya angreppsätt i arbetsrelaterade frågor.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Serviceförvaltingen erbjuder friskvård på arbetstid som till exempel friskvård och massage.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-22
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1608
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Dahl, HR-konsult 08-508 117 38, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg nadia.dala@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3148299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter: