Servicehandläggare överförmyndar-, äldre- och funktionsnedsättni

Stockholms stad, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Vi söker sju timvikarier som Servicehandläggare till Stockholms stads kontaktcenter som sitter i Husby. Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen.

Kontaktcenters enhet för stöd och omsorg ger information och vägledning avseende äldreomsorg, funktionsnedsättning samt överförmyndarfrågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter.

Publiceringsdatum
2016-08-25

Arbetsuppgifter
Arbetet som servicehandläggare innebär att med hög tillgänglighet informera och vägleda stadens medborgare och myndigheter inom respective verksamhetsområde.
På enheten stöd och omsorg är vi är indelad i tre svarsgrupper där vi totalt söker sju personer som studerar eller kan arbeta deltid. Du bör främst kunna arbeta måndagar, tisdagar eller onsdagar en till två dagar i veckan. Även andra dagar kan bli aktuella vid behov. Du bör även vara intresserad av att jobba under sommar och jul när ordinarie personal är på semester.
• inom överförmyndarfrågor där vi på uppdrag av överförmyndarförvaltningen vägleder och informerar stadens medborgare och olika myndigheter inom frågor som rör gode män, förvaltare och förmyndare.
• inom funktionsnedsättning/socialpsykiatri där vi vägleder och informerar stadens medborgare och myndigheter inom hela området.
• inom äldrefrågor där vi vägleder och informerar stadens medborgare och myndigheter inom hela området.

Du ger service via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Det innebär att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkomna ärenden. Som servicehandläggare ger du korrekt information och vägledning i väl avvägda samtal i en miljö där effektivitet och kvalitet går hand i hand.

På stockholms stads kontaktcenter arbetar ca 65 personer varav ca 32 personer på den enhet där dessa tjänster tillsätts. Kontaktcenter funktionsnedsättning består av ca 8 personer och Äldre direkt av ca 18 personer och överförmyndarfrågor av ca 8 personer. Vi är ett starkt team som hjälps åt, stöttar varandra och har roligt tillsammans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som går en universitet/högskoleutbildning eller har erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. För tjänsterna inom Äldrefrågor och funktionsnedsättning söker vi dig som studerar till socionom, betendevetare eller motsvarande. Inom gruppen som svarar på överförmyndarfrågor söker vi dig som studerar till jurist, stadsvetare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kundservice på något sätt. Har du erfarenhet av att ge service via telefon är det mycket meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem är det också meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsarbete, men det är inget krav. Du är en god datoranvändare och är van vid att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Erfarenhet av system som , paraplyet, Wärna eller annat administrativt system för akter är meriterande. Du uttrycker dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Kunskaper i finska språket samt kunskaper i andra språk är meriterande.

Som person är du lösningsfokuserad, pedagogisk, lugn och tydlig i din kommunikation. Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och strävar efter att varje samtal ska bli det bästa. Du löser inkommande samtal med hög tillgänglighet och har förmågan att hantera ett snabbt informationsflöde. Andra egenskaper som vi värdesätter är personlig mognad, ett professionellt bemötande samt förmågan att arbeta självständigt.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. 1-3 dagar i veckan utifrån behov. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarste möjlig! .

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-07
Ange följande referens när du ansöker: A44986
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
André Isaksson, Enhetschef andre@isaksson.org

Företag
Stockholms stad, Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9 16432 Kista

Jobbnummer
3012550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter: