Servicehandläggare, Örnsköldsvik

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Mark eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter.

Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Örnsköldsvik är vi tre medarbetare och tillhör servicekontorsenhet norra.

Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

- har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
- har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon.
- har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
- har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- har goda kunskaper i engelska i tal
- har mycket gott bemötande och servicekänsla
- har mycket god kommunikativ förmåga
- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
- är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
- ser helheter,
- är utvecklingsorienterad och tänker nytt
- har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
- är pedagogisk och har förmåga att coacha
- är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan. Vidare erfarenhet av arbete med id-kortshantering på myndighet eller stort företag

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. mars 2020.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Publiceringsdatum
2019-03-19

Kontaktperson för detta jobb
Bengt Åke Sundelin

Sektionschef

010-576 09 01

Christer Jönsson

Hr-konsult

010-574 96 46

Anna-Maria Andersson

facklig kontaktperson ST

010-579 97 78

Eleonor Johansson

facklig kontaktperson Saco

eleonor.johansson@skatteverket.se

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100% Visstidsanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 2019/119
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4678599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: