Servicehandläggare Kontaktcenter, Äldre direkt och Funktionsneds

Stockholms stad, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.

Kontaktcenter ger information och vägledning avseende äldreomsorg och funktionsnedsättningsområdet samt överförmyndarnämndsrelaterade frågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter.

Vi söker nu tre servicehandläggare varav en kommer att arbeta med fokus på äldrefrågor och två servicehandläggare som ska arbeta med fokus på frågor om funktionsnedsättning.

Publiceringsdatum
2015-08-19

Arbetsuppgifter
Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare med hög tillgänglighet i frågor som rör äldreomsorg samt funktionsnedsättningsområdet. Det innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande. Som servicehandläggare ger du korrekt information och vägledning i väl avvägda samtal i en miljö där effektivitet och kvalitet går hand i hand.

På Kontaktcenter arbetar ca 65 personer varav ca 30 personer på den enhet där dessa tjänster tillsätts. Kontaktcenter funktionsnedsättning består av ca åtta personer och Äldre direkt av ca 20 personer. Vi är ett starkt team som hjälps åt, stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi sitter i fina lokaler i Husby och tillämpar flextid samt har subventionerad friskvård.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och då huvudsakligen med att ge service via telefon samt registrera dessa ärenden i ett ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen alt funktionsnedsättningsområdet och att du har kunskap om dess aktörer samt styrande regelverk. Du är en god datoranvändare och är van vid att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Erfarenhet av paraplysystemet är meriterande. Du uttrycker dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Kunskaper i finska språket samt kunskaper i andra språk är meriterande.

Som person är du lösningsfokuserad, pedagogisk, lugn och tydlig i din kommunikation. Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och strävar efter att varje samtal ska bli det bästa. Du löser inkommande samtal med hög tillgänglighet och har förmågan att hantera ett snabbt informationsflöde. Andra egenskaper som vi värdesätter är personlig mognad, ett professionellt bemötande samt förmågan att arbeta självständigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Anställningsform: Totalt tre tjänster. Två vikariat och en tillsvidare Dagtid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-09
Ange följande referens när du ansöker: A35149
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins, HR-konsult 08- 508 11 729
André Isaksson, Enhetschef 08-508 115 99
Kerstin Brorsdotter, Enhetschef Barn och Ungdom 08-508 11 520

Facklig kontakt
Giovanni Palusa, Vision 08-508 11 033
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623
Karin Wrannvik, Ledarna 076-12 90 750

Företag
Stockholms stad, Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9 16432 Kista

Jobbnummer
2396538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter: