Servicehandläggare, Kista och Kungsholmen, Stockholm

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga.

Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad. Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarande attityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet med individer som har olika bakgrund.

På servicekontoret i Kista är vi idag ca 15 medarbetare och i Kungsholmen är vi idag ca 20 medarbetare. Båda servicekontoren tillhör Folkbokföringskontoret i Stockholm. Vid behov kommer du också att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap, pedagogik alternativt en dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste 5 åren där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga möten

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från Skatteverket, andra myndigheter eller stora företag.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare och vikariat. Provanställning kan komma att tillämpas i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer( 131 58234-13) senast den 8 januari 2014. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2013-12-16

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Dazley, sektionschef 010-579 94 28 eva.dazley@skatteverket.se
Kerstin Lind, sektionschef 010-579 92 64 kerstin.m.lind@skatteverket.se
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Lena  Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93 annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1729404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: