Servicehandläggare, Katrineholm

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Katrineholm
2014-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Katrineholm" (publicerad 2019-01-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Katrineholm, Eskilstuna, Norrköping, Nyköping, Strängnäs eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Katrineholm är vi 3 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av rollen som servicehandläggare på något servicekontor. Det är även meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 26 maj t.o.m. 29 augusti 2014.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om rekryteringen, maila sommarjobb@skatteverket.se .

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Lena Bakkan på telefon 010-576 45 26, Niklas Åkerlund på telefon 010-579 97 13 eller Helena Finér på telefon 010-572 42 75. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Dinka Hodzic telefon 010-5764638 och för Saco Baver Alacabek telefon 010-5747867.

Publiceringsdatum
2014-03-03

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1796113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: