Servicehandläggare, Jönköping

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Jönköping
2018-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Jönköping" (publicerad 2018-08-24) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping, Ulricehamn, Tidaholm, Falköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor.

Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Jönköping är vi cirka 8 medarbetare. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Från och med den 1 januari 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
• erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
• körkort för personbil
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2018-01-25

Övrig information
Anställningarna är på heltid med tillträde så snart som möjligt. En anställning är tillsvidare och en anställning är en visstidsanställning under 2018. Provanställning kan bli aktuellt.

Kontakt
Sektionschef: Christian Friis, 010-579 90 33 (för frågor om tjänsten) och HR-konsult: Annika Kjerrman, 010-574 96 14 (för frågor om rekryteringsprocessen).

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för fackförbundet ST: Maria Arveheim, 010-574 91 74 och för Saco-S: Per-Olof Carlsson 010-576 82 42.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 12 februari 2018. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Barnarpsgatan 62
55195 Jönköping

Kontorsadress
Barnarpsgatan 62

Jobbnummer
3923996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: