Servicehandläggare inom funktionsnedsättning och Socialpsykiatri

Stockholms stad, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.

Kontaktcenter ger bland annat information och vägledning inom området funktionsnedsättning/socialpsykiatri, äldreomsorgen samt överförmyndarfrågor. Gruppen som ansvarar för frågor om funktionsnedsättning består av 10 medarbetare med lång och kvalificerad erfarenhet inom området. Många i gruppen har tidigare arbetat som biståndsbedömare eller liknande. Vi söker nu två servicehandläggare som ska arbeta med fokus på frågor om funktionsnedsättning och frågor inom socialpsykiatri.

På Kontaktcenter är det viktigt att vi speglar samhället och att vi representerar mångfald. Vi är många med olika bakgrund och tillsammans hanterar vi många språk.

Publiceringsdatum
2016-05-25

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ge service via telefon och e-post till stadens medborgare och delvis till olika myndigheter inom området funktionsnedsättning och socialpsykiatri. Vi är länken mellan stadsdelarna och medborgarna. Vi lägger ärenden till stadsdelarna via vårt ärendehanteringssystem. Teamet består av experter som har djup kunskap inom området och som kan ge professionell service som är korrekt och vägleda medborgarna. Du arbetar självständigt med dina ärenden men tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra och utbyter kompetens. Medarbetarna drivs av att göra skillnad för medborgarna och samtidigt måna om hög trivsel på arbetet. Du kommer att vara delaktig i att utveckla och ta fram rutiner för gruppen och verksamhetsområdet.

Vi sitter i fina lokaler i Husby. Vi tillämpar flextid och har subventionerad friskvård.

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av samhällsengagemang och vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med stort engagemang lösa inkommande frågor.

Vi söker dig som har:
• Socionomutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Minst ett års erfarenhet av att arbeta med service och då huvudsakligen med att ge service via telefon.
• Erfarenhet av att registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• God erfarenhet av IT-användning och är van vid att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
• God förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift.

Det är meriterande med:

• Erfarenhet som biståndshandläggare eller socialsekreterare
• Annan myndighetsutövning
• Kunskaper i finska och andra språk.
• Erfarenhet av paraplysystemet

Som person är du lösningsfokuserad, pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du har ett starkt driv av att både utveckla verksamheten och dig själv. Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du har lätt för att ta till dig information och hantera många olika system samtidigt. Du löser inkommande samtal med hög tillgänglighet och har förmågan att hantera ett snabbt informationsflöde. Andra egenskaper som vi värdesätter är personlig mognad, ett professionellt bemötande samt förmågan att arbeta självständigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Heltid Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Månadslön Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-08
Ange följande referens när du ansöker: A42713
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
André Isaksson, Enhetschef 08-508 115 99
Jessica Colbro Holm, HR-konsult 08-508 11 737 jessica.colbro.holm@stockholm.se

Facklig kontakt
Luis Lopez, Vision luis.lopez@stockholm.se
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623

Företag
Stockholms stad, Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9 16432 Kista

Jobbnummer
2868090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter: