Servicehandläggare för gemensamma försäkringsfrågor i Sandviken

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgares och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter

Arbete som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålls dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i länet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du

• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• goda kunskaper i något av språken, arabiska, somaliska eller tigrinja, utöver kunskaper i svenska och engelska

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2017-08-04

Övrig information
En tjänst, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Enhetschef: Anki Backman, 010- 111 27 38 (för frågor om tjänsten) och HR-administratör: Rebecca Svanedal, tfn. 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Anna Wikblad, tfn 010- 579 98 87 eller Ann Johansson, tfn 010-579 96 48 för Saco-S: Ingrid Rådström, tfn 010-111 54 97 och för Seko: Irre del Barba, tfn 010- 115 30 87.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 27 augusti 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3627596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: