Servicehandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Nässjö, Eksjö, Jönköping, Vetlanda, Tranås eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. 

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. 

På servicekontoret i Nässjö är vi tre medarbetare och tillhör servicekontor i Jönköpings län. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid 

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är en visstidsanställning till och med den 31 december 2016 med tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan till oss! 

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Malin Olsson på telefon 010-118 29 30. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Anneli Wetterholt på telefon 010-1186812 . Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm, telefon 010- 116 10 53 och för Saco Helene Johansson mail, helene.johansson@forsakringskassan.se Seko Johanna Grundström telefon 010 115 30 44. 

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 008631-2016 senast den 18 februari 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-02-04

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2653588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: