Servicehandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2014-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2016-07-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Luleå, Piteå, Kalix, Överkalix, Haparanda eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.   

 Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Vi söker Servicehandläggare till Servicekontoret i Luleå

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd till privatpersoner och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på kundernas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

På servicekontoret i Luleå är vi sju medarbetare och tillhör enhet Norrbotten. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga, med det menas en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
• har körkort

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska, engelska

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare, heltid. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader

Tillsättning sker efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anki Backman på telefon 010-111 27 38. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Katrin Synnott på telefon 010-116 28 23. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Veronica Johansson telefon 010-579 93 37 och för Saco Tommy Persson telefon 010-114 16 43 och för Seko Johanna Grundström. johanna.grundstrom@forsakringskassan.se .

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 057382-2014 senast den 6 januari 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2014-12-22

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
10351 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2110058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: