Servicedesktekniker till välkänd myndighet i Uppsala

Perido AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Enköping eller i hela Sverige

Vi på Perido är på jakt efter en person med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering i centrala Uppsala.

Som servicedesktekniker handlar din arbetsdag om teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa myndighetens interna personal med att lösa tekniska problem både över telefon och i form av fysisk mottagning. Ärendena varierar ständigt och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat att leverera och installera PC. I denna tjänst kommer ditt pedagogiska sätt väl till pass då du håller i enklare utbildning för nya användare. Förutom att i så stor mån som möjligt lösa de tekniska ärenden som kommer in kommer du också att få klassificera och dokumentera lösningar. Detta för att säkerställa att användarna i slutändan får bästa tänkbara service.

För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Som person är du serviceinriktad, pedagogisk och kommunikativ. För att söka tjänsten bör du ha minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer. För rätt person finns det god chans att uppdraget förlängs.

Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Publiceringsdatum
2018-02-02

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper i ärendehanteringssystem
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en social och kommunikativ problemlösare? Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Låter det lockande att arbeta på en trygg och stabil myndighet? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16447SP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 16447SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3941674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: