Servicedesktekniker

Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, IT-avdelninge / Supportteknikerjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, IT-avdelninge i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Servicedesk tillhör IT-avdelningen som är en del av Tekniska serviceförvaltningen.

Servicedesk är en intern serviceenhet för tjänster inom IT-området till kommunens förvaltningar, skolor och kommunala bolag. IT-Avdelningen består av fyra verksamhetsområden: System, Nät, Telefoni och Servicedesk. Tillsammans ansvarar vi för utveckling, drift och underhåll av kommunens nätverk, servrar och arbetsplatsdatorer samt fast och mobil telefoni med tillhörande system. Vi fungerar också som internkonsulter och tekniskt stöd vid alla större projekt inom IT-området.

På avdelningen är vi 24 engagerade kollegor med olika kompetenser och specialistområden som arbetar tätt ihop, varav 9 tillhör Servicedesk.

Servicedesk består av ett härligt gäng människor i olika åldrar, med ett sinne för humor och god sammanhållning. Vi arbetar kontinuerligt för att hitta innovativa lösningar och har en tydlig målbild; utveckling. Kommunens ledord är Öppenhet, Respekt och Ansvar - detta är något som vi bär med oss i vårt dagliga arbete. Vi söker därför en person som är i början av sin karriär, som är orädd och gillar utmaningar. Är du sugen på att bli en del av vårt team och följa med oss på denna resan?

Publiceringsdatum
2021-03-16

Dina arbetsuppgifter
Arbetet i Servicedesk innebär support via telefon, mail, fjärrstyrning, samt på plats hos kund. Våra kunder är kommunens samtliga förvaltningar samt kommunala bolag.

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete där du självständigt tar ansvar för att lösa inkommande ärenden. I detta har du stöd och ett nära samarbete med dina kollegor i Servicedesk. Då vi hela tiden strävar efter att utveckla och effektiviserar våra processer kommer din kompetens tillsammans med övriga medarbetares, vara en viktig del i verksamhetens utveckling.

Kvalifikationer
Grundläggande kunskap och erfarenhet av Windows 10, Office 365, Exchange samt Active Directory är ett krav. Du har även generell datorkunskap, kunskap om mobiltelefoni inom större organisationer och ett stort teknikintresse. Vi ser det som en fördel om du har eftergymnasial utbildning inom IT, om du tidigare har arbetat i en Servicedesk och om du är van att arbeta i ett ärendehanteringssystem. Kunskap gällande System Center Configuration Manager och ITIL är också meriterande.

Som person ser vi gärna att du är social, har en hög servicenivå och tycker om att hjälpa kunder och/eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du bör vara praktiskt lagd och ha förmågan att ta egna initiativ. Vi förutsätter att du är bra på felsökning, är en god problemlösare samt har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Du behärskar svenska i tal och skrift, samt har grundläggande kunskaper i engelska.

Tjänsten kräver B-körkort.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Arbetstid och varaktighet
Visstidsanställning, 100%

6 månader med möjlighet till förlängning

Tillträde
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Maria Wedeberg-Muzinic, Enhetschef Servicedesk, 0410-73 32 74.

Simon Ivarsson, Dispatcher, 0410-73 32 74

Jens Jensen, Dispatcher, 0410-73 32 74

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2021-04-04 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Tekniska Serviceförvaltningen, IT-avdelninge

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/76".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Tekniska Serviceförvaltningen, IT-avdelningen

Jobbnummer
5632730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, IT-avdelninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, IT-avdelninge: