Servicedeskhandläggare till lönesupporten, Östersund

Statens Servicecenter / Kundservicejobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 45 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön och ekonomi.
Vi behöver nu förstärka med fler servicedeskhandläggare till vår löne och ekonomisupport.
Vi är inne i en digitaliseringsresa mot att hantera våra kundmöten mer digitalt. Motiveras du av att ge kunder den bästa servicen och upplevelsen, kommunicera med kunder digitalt samt via telefon och trivs du i en miljö som ständigt utvecklas? Då passar detta uppdrag dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare i kundservice arbetar du på Supportavdelningen med att i första hand ge kundservice via telefon och via vårt ärendehanteringssystem, där ärenden kommer in via Portalen. I din roll som servicedeskhandläggare kommer du att guida och ge enklare svar till kunderna om våra löne- och ekonomisystem. Huvudfokus ligger på att bemöta kunderna med lyhördhet och engagemang, samt att anpassa ditt bemötande efter kundens behov. Vi arbetar med proaktiv kundservice och vill alltid försöka överträffa kundernas förväntningar. Vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar mot att effektivisera vår kundservice mot hjälp till självhjälp, en mer digital kundservice.

Publiceringsdatum
2022-09-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
* Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
* Har minst 2 års erfarenhet av service, supportverksamhet eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du:
* Har erfarenhet av teknisk support, ex. guidning i system, lösenordsbyten m.m.
• Har erfarenhet av att arbeta i flera stora system samtidigt och kunna växla mellan dessa
• Har arbetat med kundservice via telefoni

Vidare ska du ha följande förmågor:
* Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
* Samarbetsförmåga
* Strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
* God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
* Vara flexibel med förmåga att se helheten
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och i skrift

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum, 1 dec eller efter överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas och för anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 10 oktober, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Intervjuer sker löpande samt under vecka 41 - 43.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Lisa Kärnebro Berggren, Enhetschef
010-350 50 05

Jobbnummer
6993523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: