Servicechef till Bavaria

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Örnsköldsvik
2024-04-17


Visa alla chefsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Umeå eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2024-04-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bavaria.

Om företaget
Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Deras värdegrund genomsyrar hela verksamheten; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. De tror att de bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Bilindustrin går igenom stora förändringar där kunderna ställer allt högre krav på service och kompetens. Bavaria strävar efter att vara ledande under denna utveckling och kan hänvisa till en beprövad framgångshistorik samt en tydlig prioritering av att förbättra kundupplevelsen. Bavarias unika företagskultur är djupt rotad. "Next Level"-kulturen styr hur teamen samarbetar, övervinner utmaningar, är innovativa och behandlar både kollegor och kunder.

Bavaria är 2024 certifierade som en Great Place to Work. De har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicechef leder du avdelningen för service och eftermarknad lokalt i Örnsköldsvik. Du har budget och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschef. Ansvaret innefattar även personalansvar för teamet som består av medarbetare inom servicerådgivning, reservdelar, verkstad samt bilrekond. Dagligen arbetar du nära medarbetarna genom att sätta upp mål och följa upp KPI:er. Du analyserar rutiner och arbetar aktivt med ständiga förbättringar gällande både kvalitet och Bavarias affär. Tjänsten är till stor del operativ men även strategisk där du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i den centrala servicemarknadsledningen. I det forumet stöttar ni varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

• Tydligt visa riktningen för dina medarbetare
• Följa upp och analysera rutiner
• Marknad och utveckling av merförsäljning inom eftermarknad
• Aktivt delta i centrala forum med andra servicemarkandschefer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfaren och modern ledare med förmåga att leda samt styra mot uppsatta KPI:er
• Intresse för fordonsbranschen och service
• God dator och systemvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Bavaria söker dig med ett stort intresse för fordon och kundrelationer. Tillsammans med den centrala servicemarknadsledningen driver ni utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären vill du vara med att skapa förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I rollen som ledare arbetar du för att upprätta tydliga mål samt visar vägen för dina medarbetare. Du driver gärna initiativ och visar riktningen som bidrar till utveckling tillsammans med dina medarbetare. För att göra det är det viktigt att du är lyhörd och är noga med att följa upp och analysera verksamheten. Då rollen som servicechef är bred är det slutligen av vikt att du har förmåga att prioritera.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Övik
Lön: Enligt överenkommelse samt bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Maria Brander Özcelik
maria.ozcelik@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8619156


Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: