Serviceagent till Digitala Kanaler, Sundsvall eller Uppsala

Nordea Bank AB / Butikssäljarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordea Bank AB i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Sollefteå, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Till Nordea Kundservice Digitala Kanaler söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar finns vi där för att erbjuda en relevant lösning.

Välkommen till ett team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar möter du kunderna i olika kanaler där det bäst passar dem.

Om tjänsten
Som Serviceagent möter du våra kunder via kanalerna chatt, mejl, video och telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler.

Dina fokusområden blir att:

• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.
• Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och uppmuntrar kunderna att använda alla våra kanaler.
• Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet.
• Tjänsten är placerad i Sundsvall eller Uppsala. Du arbetar olika typer av arbetspass, även kvällar och helger.
Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten. Utbildningen startar preliminärt i maj.

Din profil

Vi söker dig som vill jobba för att lösa kundens ärende och bidra till en ökad kundnöjdhet.

Du:

• Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
• Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
• Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidrar till ett öppet och positivt klimat.
• Tar till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden.

Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.

Mer information och skicka ansökan

I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Läs mer.

Välkommen med din ansökan senast 14 mars 2018.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Lingensjö. lena.lingensjo@nordea.se, 072-58 68 150. För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Publiceringsdatum
2018-02-28

Ersättning
Månadslön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Lingensjö lena.lingensjo@nordea.se

Företag
Nordea Bank AB

Adress
Nordea Bank AB
Kolvägen 17
85229 Sundsvall

Kontorsadress
Kolvägen 17

Jobbnummer
3992432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordea Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordea Bank AB: