Service Owner inom IT-Infrastruktur till Ambea

Ambea Sverige AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ambea Sverige AB i Solna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

Nu söker vi en Service Owner inom IT-Infrastruktur till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer på ambea.se

Ditt uppdrag

• Är du en erfaren Service Owner inom IT-Infrastruktur som drivs av att arbeta med strategisk IT-leverans, i projektform och i ett stabilt bolag med stark tillväxt?
• Drivs du av att få en stor inverkan kring att skapa förändring?
• Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan i ett mycket meningsfullt uppdrag?

I så fall tycker vi att du ska ta chansen när Ambea nu vill stärka sitt team och sin förmåga att skapa förändring.

Bakgrund

Ambea är en intressant och komplext sammansatt organisation med över 100 organisationsnummer och verksamheter spridda över flera länder i Norden. Utmaningen och missionen är att utveckla och standardisera IT-Miljön som också styrs av komplexa ram- och regelverk. Detta förutsätter att man är bra på att kommunicera lösningsförslag till verksamheten på ett pedagogiskt sätt. Verksamhetsförståelsen är mycket viktigt då man ska konsolidera 220 IT system till färre men med bibehållen service och funktion, Hur gör man detta på bästa sätt?

Det är här du kommer in och säkerställer ett driftsäkert och kostnadseffektivt IT-stöd i linje med verksamhetens krav ur både ett kort- och långsiktigt perspektiv, samt att nya och modifierade tjänster introduceras med syfte att stödja verksamhetens behov på ett välplanerat och kontrollerat sätt. Med bredd kring teknik och med passion för människa och verksamhet skapar du harmoni och samsyn kring komplexa frågor och får verksamheten att funka bättre. Du kommer att ha kontaktytor tvärs organisationen och bör ha en vana att föra diskussioner med allt ifrån stab, olika affärsområden såväl som med medarbetare med varierande IT-kunskap. Din arbetsplats blir på Ambeas huvudkontor i Arenastaden i Solna, precis vid Mall of Scandinavia och det förekommer resor till våra verksamheter runt om i Sverige.

Om Tjänsten / Du kommer att

• Leda, delta och koordinera olika projekt i enlighet med affärsbehov och tekniska riktlinjer i nära samarbete med projektsponsorer, styrgrupper och externa leverantörer
• Vara aktiv i taktiska och operativa frågor, utifrån roll som generalist inom drift & hybrida molnlösningar
• Genom en kombination av verksamhetsförståelse och teknisk expertis en kravställande roll mot leverantörer inom olika områden
• Säkerställa dagliga operativa rutiner mot leverantörer
• Säkerställa att operativa och taktiska processer för incident, problem mfl finns etablerade och fungerar
• Kravställning, delaktig i upphandling, införande, förvaltning och utveckling av befintliga och nya IT-tjänster
• Säkerställer att kvalitet, processer och säkerhetsefterlevnad överensstämmer med tjänsteområdena samt följer upp leverans av befintliga tjänster
• Ansvarar för att utveckla och förvalta styrande dokument kring tjänsterna (processbeskrivningar, instruktioner och riktlinjer) inför överlämning till verksamhets- och supportorganisationer
• Ta fram förslag på lösningar och redogöra för och nackdelar samt redogöra affärsnyttan/affärsvärdet för olika scenarios

Utbildning och erfarenheter:

• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig
• Väl bevandrad inom hybridmoln och workplace solutions med god teknisk kompetens och helhetstänk
• Allmänbildad inom IT med relevant erfarenhet av komplex organisation
• Stark i projektledning samt som "beställarfunktion" mot 3dje part
• Erfarenhet från governance och relationship (vendor) management och att ha hanterat tredjepartsleverantörer

Förmågor & Egenskaper

• Bra på att skapa helhetssyn och på att positivt utmana
• Förändringsledning och dess planen inkl. genomförande
• Förmåga att leda och driva människor utan att vara chef
• Social förmåga, kommunikativ och samarbetsorienterad
• Kundorienterad och "serviceminded"
• Konstruktiv, kreativ och agil inställning
• Datadriven vad gäller tex möjligheter och beslut
• Prestigelös
• Lösningsfokuserad och resultatorienterad
• Processorienterad och strukturerad
• Van och bra på att dokumentera

Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi erbjuder
Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2021-06-24

Om företaget
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt nya moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i Gallerian.

Vi ses ofta i samband i trevliga sammanhang som t ex afterwork, fest och andra speciella högtidsdagar. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är Intervjuer och urval sker löpande.
För mer information kontakta: Omar.Burazerovic@aliby.se

Facklig kontakt:
Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721, Mail: vision@ambea.se

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Ambea med Aliby. Vänligen vänta inte med att ansöka då intervjuer och urval sker löpande. För mer info vänligen ta kontakt med: Omar.Burazerovic@aliby.se Telefonnummer: 0728-897441

Läs gärna mer om hur det är att jobba p...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ambea Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ambea Sverige AB (org.nr 556542-9908), http://www.ambea.se

Arbetsplats
Ambea

Jobbnummer
5831138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ambea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ambea Sverige AB: