Service Manager/Projektledare

Saab AB / Datajobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Växjö, Tingsryd, Emmaboda, Ljungby, Vetlanda eller i hela Sverige

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Network & Public Safety arbetar med design, integration, installation och support. Fokus är kommunikations- och kontrollrumslösningar för försvar, kritisk infrastruktur och allmän säkerhet.
Nu vill vi utöka vårt team med en Service Manager/Projektledare till vårt kontor i Växjö!

Juridik, kommunikation, avtal, avtalsrätt, avtalsskrivning, kontrakt, ekonomi, civilekonom

Din framtida utmaning
I rollen som Service Manager/Projektledare arbetare du nära dina kunder och ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av våra lösningar. Du ansvarar för att rutiner, processer och SLA följs samt ger förslag på förbättringar och nya funktioner. Du utvecklar dina kunder både affärsmässigt och tekniskt genom förståelse för deras verksamheter. I den här rollen erbjuds du en vardag med stor variation innehållandes utmanande frågeställningar! Uppdraget handlar om att både förvalta och utveckla befintliga lösningar. Du samarbetar tätt med vår Service Desk, andra Service Managers, systemutvecklare och systemingenjörer. Du kommer leda förvaltningsmöten med kunden och vara aktiv vid större incidenter och problem. Du kommer även agera projektledare i nya vidareutvecklingsprojekt.

Den du är idag
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av IT Service Management eller projektledning av IT-system. Du kommer antingen från rollen som tekniker, servicedesk eller frånsystemutvecklingshållet. Du har högskoleutbildning inom Data/IT/Systemutveckling eller motsvarande erfarenhet.
Du har erfarenhet och kunskap om ITIL processer. Det är meriterande om du idag arbetar med ITIL Management i rollen som Service-, Incident-, Problem-, eller Change Manager. Det är även meriterande med certifiering inom ITIL Foundation 3.0.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Som person är du metodisk i ditt arbetssätt och van att hantera intensiva situationer som det kan vara vid felavhjälpning och support. Du trivs med att arbeta nära dina kunder och har en handlingskraftig approach. Vidare är du duktig på att prioritera och har förmågan att fatta beslut. För att trivas hos oss har du hög social kompetens och är skicklig kommunikativt.

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse

Publiceringsdatum
2017-05-24

Ersättning
Saab tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Jernbäcker 013-183967

Företag
Saab AB

Adress
Saab AB
Ljungadalsgatan 2
35180 Växjö

Kontorsadress
Ljungadalsgatan 2

Jobbnummer
3519530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: