Service Development Manager Till Josam (heavy Duty)

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Lindesberg, Arboga eller i hela Sverige

Är du en operativ chef med stort intresse för teknik, eftermarknadstjänster och verksamhetsutveckling? Motiveras du av att uppnå en hög kundnöjdhet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Just nu söker vi på JOSAM en Service Development Manager som tillsammans med sitt team kommer att arbeta med eftermarknadstjänster mot våra kunder samt distributörers säljorganisationer.

Publiceringsdatum
2023-02-21

Om tjänsten
Som Service Development Manager kommer du leda vårt serviceteam som består av tre personer inom service och support samt utbildning. Utöver operativt chefskap förväntas du även leda arbetet med att utveckla JOSAM's erbjudande när det gäller service och support samt utbildningar globalt för våra distributionspartners, dotterbolag och kunder. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med kunder och affärspartners för att marknadsföra serviceavtal, utbildningar samt andra eftermarknadstjänster. Du kommer ha en nära samverkan med vår säljorganisation och tillsammans med övriga i ledningsgruppen arbeta för en ständig resa mot hög kundnöjdhet.

Placeringsort för denna position är i Örebro och du rapporterar direkt till Director Business Unit JOSAM. Vår uppskattning är att ungefär 25 resdagar per år, inom EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika), ingår i tjänsten. Detta för att förstå våra kunders behov och för att utveckla affären.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Utmana, coacha och inspirera ditt team som består av två service- och supporttekniker samt en produkt- och metodutbildare
* Koordinera dagliga service & support och kompetensutvecklingsaktiviteter inom avdelningen
* Utveckla och följa upp vårt erbjudande för att maximera vår kundnöjdhet och lönsamhet
* Stödja det kommersiella teamet i försäljning av reservdelar och tillbehör enligt överenskomna affärsmål
* Koordinera och vid behov utföra reparationer av rikt- och hjulinställning samt induktionsvärmare
* Ansvara och utföra 2:a linjens support för våra affärspartners samt stödja 1:a linjens fältserviceteam i Sverige vid behov
* Samordna och exekvera garantiprocessen enligt definitionen för JOSAM och säkra vår överenskomna SLA gentemot våra partners i detta ämne
* Skapa, validera och godkänna offerter relaterade till tjänster, reparationer och utbildningar.

Profil
För att lyckas i denna nya chefsroll bör du trivas i en teknisk miljö och serviceorganisation. Vidare är det är viktigt att du är en delaktig ledare som agerar operativt för att stödja service- och supportteamet i den dagliga verksamheten. Du kommer även stegvis träffa och etablera kontakt med våra distributörer och kunder för att hitta nya affärsmöjligheter för att utveckla vår serviceaffär.

Vi ser gärna att du har:

* Minst tre års erfarenhet av liknande uppdrag och eftermarknadsprocesser
* Produktkunskap och god förståelse för tunga fordon
* Tidigare stor erfarenhet av kundkontakt i (tekniska) supportsituationer
* Goda språkkunskaper i både svenska och engelska.
* Goda mekaniska/elektroniska färdigheter.

Personlighetsprofil

Viktiga personliga delar för rollen:

* Utmärkt ledarskapsförmåga
* Att kunna representera företaget och dess varumärke på ett bra sätt i linje med våra värderingar.
* Noggrant och strukturerat arbetssätt. Organiserad och noggrann administrativt
* Kunna prioritera den dagliga verksamheten
* Förmåga att driva och organisera dig för att möta serviceförsäljningsutmaningar och effektivitetsbehov i jobbet.
* Kundfokuserat tänkesätt och får energi från kund- och affärsmöten.
* Socialt anpassningsbar, öppen, framåt och skicklig i kundrelationen.

Mer om JOSAM


JOSAM är en global leverantör av kollisionsreparation, hjulinställning och induktionsvärmeutrustning för eftermarknaden av kommersiella och tunga fordon. Med över 5 decennier av innovation fortsätter JOSAM att tillhandahålla premiumkvalitetslösningar som ökar lönsamheten för verkstäder och vagnparksägare.

Våra produkter och tjänster inkluderar verkstadsutrustning, mjukvara och utbildning för reparation av krockskadade tunga fordon och hjulinställningar av alla typer av tunga fordon. Vårt JOSAM Heavy Duty Competence Center finns i Örebro.

JOSAM är en del av Snap-on Incorporated och marknadsförs globalt. Läs gärna mer på www.josam.se eller www.snapon-totalshopsolutions.com

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen kontakta rekryteringskonsult Thomas Andersson 070-276 99 53. Urvalet kan ske löpande, så du är varmt välkommen med din ansökan redan nu.

OBS! Ansökan ska vara på engelska då rekryterande chef är engelsktalande.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "708f4b6c-c0ee-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Josam/car-O-Liner Group AB

Kontakt
Thomas Andersson
+46702769953

Jobbnummer
7471474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: