Service Desk Analyst - Telindus Sverige AB - Supportteknikerjobb i Solna
Service Desk Analyst
Telindus Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Telindus Sverige AB i Solna

Publiceringsdatum
2008-04-19

Dina arbetsuppgifter
Vi s?ker dig som vill arbeta med klient och serversupport i Microsoft Windows milj? f?r v?ra kunder och internt.
Du kommer att ta emot felanm?lan och f?rfr?gningar (incidenter) via telefon och e-post och registrera dessa i v?rt ?rendehanteringssystem. Incidenterna klassificeras, diagnostiseras och prioriteras enligt Incident Management processer. De incidenter som inte avslutas i Servicedesk ska eskaleras till en systemingenj?r eller specialistkompetens. Du kommer sedan att f?lja upp ?rendet och ?terkoppla till anv?ndare innan incidenten st?ngs
Du kommer att bli mycket delaktig i hela supporten d?r Du tillsammans med ?vrig personal tar fram id?er och rutiner f?r hur allt ska fungera.

Dina arbetsuppgifter
* Besvara och registrera samtliga inkommande samtal och e-post g?llande problem i IT-milj?n i v?rt ?rendehanteringssystem.
* Klassificera, diagnostisera och prioritera.
* F?rs?ka l?sa s? mycket ?renden som m?jligt vid f?rsta kontakt med kund via telefon, e-post och remote-verktyg.
* Eskalera och delegera ?renden.
* F?lja upp incidenten och ?terkoppla till anv?ndare innan incidenten st?ngs.
* Uppr?tth?llande av g?llande service- och supportavtal samt processer i ITIL.
* Informera anv?ndare om eventuella driftst?rningar.
* Uppdatera/ dokumentera anv?ndarinformation till v?ra anv?ndare, ex tips, tricks samt v?gledning l?pande i kunskapsdatabas och p? intran?tet.
Arbetslivserfarenhet:
Du har minst fem ?rs erfarenhet av klient och serversupport i Windows milj? (Office, AD, Exchange, OCS etc.). Det ?r meriterande om du ?ven har MS certifieringar. Du f?r g?rna ha erfarenhet av Citrix, VMWare och Symantech.
Du har erfarenhet av direkt kundkontakt i tidigare arbete, d?r du har hanterat kundrelationer via telefon och e-post.

Dina personliga egenskaper
Du ?r en ansvarstagande, kommunikativ och drivande person, som tycker om att l?sa problem och f?rst?r hur kunden upplever problemet. Du ?r flexibel och tycker om att arbeta i en f?r?nderlig organisation. Vidare ?r Du en social och trevlig person som ?r serviceminded och trivs med kundkontakt och har kundfokus. Du ?r organisatorisk och har g?rna flera saker ig?ng samtidigt.
Du kan leva upp till ing?ngna avtal, ?r stresst?lig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter. Van att arbeta i team, kan inspirera och p? ett positivt s?tt hj?lpa gruppen fram?t.
* vrigt:
Om Du tycker om att arbeta med m?nniskor, gillar teknik och v?rdes?tter att fr?n b?rjan vara med att p?verka din arbetsroll och tillh?rande verktyg tror vi att det h?r ?r n?got f?r dig. F?r r?tt person kommer det med stor sannolikhet ocks? att finnas m?jlighet att v?xa i rollen och med tiden ta ett st?rre ansvar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare/Heltid
L?n
Fast l?n
M?nadsl?n
Ans?kan
Sista ans?kningsdag: 2008-04-30
Ange följande referens när du ansöker: Service Desk Analyst
Vi tar emot ans?kan via e-post: Ansokan.teknik@telindus.se

Kontakt
Niklas Gyllingmark, Incident Manager, 08-555 146 37
Laila Beckman, 08 55514609 (Personalchef)

Företag
Telindus Sverige AB

Adress
Telindus Sverige AB
Svetsarv?gen 8
17141 Solna

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55 514 600

Jobbnummer
197530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telindus Sverige AB: