Service Delivery Manager till T-Systems

Bravura / Datajobb / Stockholm
2016-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Delivery Manager till T-Systems" (publicerad 2016-05-20) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-03-15

Företaget
T-Systems, ett internationellt IT-företag med över 50 000 medarbetare, söker nu en Service Delivery Manager till sin nordiska leveransorganisation. T-Systems skapar framgång tillsammans med sina stora kunder genom att leverera globala lösningar för datadrift och nätverk. Deras innovativa lösningar inom IT och kommunikation levereras främst till multinationella företagskunder och offentlig verksamhet.

Den nordiska sälj- och leveransorganisationen består av 35 personer där leveransorganisationen utgörs av 5 SDM med bas i Malmö. De söker nu en SDM med utgångspunkt i Stockholm för att möta ny efterfrågan samt vidareutveckla företagets befintliga samarbeten.

Dina arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager är du kundens kontakt inom T-Systems där du agerar sammanhållande länk mellan kundens kontaktpersoner och T-Systems olika leveransenheter. Ditt mål och ansvarsområde är att uppfylla kundens specifika leveransvillkor och servicenivå enligt avtal. Du förstår och kan förutse varje kunds befintliga och framtida behov, och är ansvarig för vinstmarginalen hos varje kund. Detta kräver både god förståelse för den produkt och service du levererar samt för kundvärde, intäkter och kostnader. Internt arbetar du med Operations Management gentemot internationella leveransenheter och effektiv resurskoordinering.

Tjänsten som SDM i Stockholm kommer även att vara säljstöd i införsäljningsfasen till nya kunder där du kommer att utveckla ett tätt och framgångsrikt samarbete med säljarna. Din roll som säljstöd innefattar att kommunicera med kunden angående exempelvis företagets ITIL-processer, hantering av changes och incidents och andra delar av avtalet relaterat till SDM.

En viktig del i arbetet är att skapa och förvalta kundens förtroende. Den nära kontakten med kunden inkluderar möten och avstämningar, förhandlingar, presentationer och återkopplingar.

Resor kan förekomma i tjänsten beroende på fas i kundsamarbetet (2-3 dagar per månad under befintlig service, 5-10 dgar per månad vid implementering).

Kvalifikationer
Utbildning: Teknisk eftergymnasial utbildning
Erfarenhet: 7-10 års erfarenhet som SDM eller projektledare inom IT, breda kunskaper inom ICT-system, projektledning. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta i internationella och virtuella team. Du har även vana vid kontraktsskrivning, prissättning och relaterade SLA-beskrivningar.
Systemkrav: ITIL-certifiering
Språkkrav: God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande: Goda kunskaper i tyska

Rätt kandidat är en ansvarstagande och engagerad person med god teknisk förståelse och en välutvecklad affärsmässighet. Din relationsskapande förmåga är stor och du är en van förhandlare och kommunikatör. Du motiveras av att hitta egna vägar för att uppnå kundnöjdhet och du föredrar ett dynamiskt klimat med snabba förändringar och nya utmaningar från dag till dag. Du trivs när du får ta dig an uppgifter och ansvar utanför dina tidigare erfarenheter och ser nya utmaningar som en naturlig väg till utveckling. Internationella miljöer och storföretag hanterar du med lätthet och har förmågan att lokalisera resurser och behov på alla nivåer inom större organisationer.

Övrig information:

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Vi kommer att utvärdera ansökningar löpande, därför rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: IT, T-Systems, ITSM, SDM, projektledning, service delivery manager, kundansvarig, projektledare, ITIL, incident management, drift, infrastruktur, nätverk, presale, kommunikation, heltid, Kista, Stockholm, tillsvidare

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön och bonus

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Byrlind 08-40024050 sara.byrlind@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2725315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: