Service Coordinator till H&M-teamet

Fujitsu Services AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Solna, Stockholm, Lidingö, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Som Service Coordinator ska du, tillsammans med det övriga account teamet förvalta och utveckla kundrelationer. Fungera som kontakt och länk mellan kund, leverantör och underleverantörer
(primärt serviceorganisationer). Tillsammans med Global Service Manager säkerställa vår leverans till H&M både avseende service, Call Centre  och produkter. Bevaka att kundnöjdhet avseende
upprättad SLA (Service Level Agreement) säkerställs.
Vår serviceleverans till H&M bygger på vårt Service Concept och Sense & Respond metodik. Arbetet innebär dagliga kontakter med kund, interna avdelningar, leverantörer, och service organisationer
i alla våra 24 "H&M" länder.
Din organisationstillhörighet blir Service Delivery Management och funktionell ledning får Du av Global Service Delivery Manager.
Dina specifika uppgifter innebär bl.a. :
• framtagande av lokala offerter, avtalsanpassningar relaterade till befintligt avtal
• framtagande och uppföljning av service statistik och service rapporter
• eskalering av service calls
• medverka i, och i vissa fall driva, olika projekt tillsammans med kunden, övriga leveratörer och account teamet.
• bevakning av ärenden under uppföljning - service, leveranser m.m
• säkerställande av konsultfakturering, vidarefakturering av InfoCare insatser eller andra länders insatser
• utarbetande och underhåll av information till ländernas serviceorganisationer - Technical Bulletins, Service web mm
• vidareutveckling av rutiner och processer
• kontakt med kund både i Sverige och i andra länder
• underhåll av B2B avtal inkl prislistor
• uppföljning av Service Improvement Plans
• kontakt med inköp, order och logistik
• vara huvudkontakt mot H&Ms IT avdelning i Sverige avseende service och supportfrågor och mot InfoCare.
Du är strukturerad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi vill att du:
• Har dokumenterat god förmåga att skapa och vidmakthålla goda kundrelationer.
• Kännedom om Sense & Respond metodiken och Fujitsu Services värderingar
• God kunskap i MS Office, speciellt Excel.
• Kunskap om Fujitsu's tjänsteleverans och capabilities.
• Kommunikationsförmåga med kunder, underleverantörer och internt.
• Förmåga att arbeta självständigt och i team
• Initiativförmåga, uthållighet och egen drivkraft är väsentliga egenskaper för att trivas i jobbet.
• Noggrann med detaljer och har förmåga att dokumentera rutiner och processer.
• Gillar förändringar och att arbeta proaktivt.
Du kommer att ha stora möjligheter till utveckling och målsättningen är att växa från Service Coordinator till Service Delivery Manager för Sverige inom ett år.
Din ansökan vill vi ha senast den 20 juni.
För mer informationom rollen är du välkommen att kontakta Sven G Gustafsson, 08-793 72 23.

Publiceringsdatum
2008-06-03

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-20
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Fujitsu Services AB

Adress
Fujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista

Jobbnummer
240688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fujitsu Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Services AB: