Service Coordinator till företag inom Life Science

Avanzera AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi omgående dig som matchar för rollen som Service Coordinator. Du kommer arbeta hos vår kund som är ett framgångsrikt bolag som ingår i en av världens äldsta koncerner inom Life Science. De är verksamma i 64 länder och har 40 000 medarbetare världen över. Du kommer att vara en del av ett nordiskt team och din arbetsplats kommer att vara på det svenska kontoret i Solna. Tjänsten beräknas påbörjas omgående och pågå i 6 månader. Det finns möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvårdsbidrag och tjänstepension enligt kollektivavtalet.

Publiceringsdatum
2023-10-26

Dina arbetsuppgifter
Som Service Coordinator kommer du hantera inkommande förfrågningar via telefon och mail från externa kunder. Hålla koll på serviceaktiviteter och vara ett stöd för fältserviceorganisationen genom att svara på kundfrågor angående servicerelaterade frågor.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot samtal svara på mail, koordinera/schemalägga arbetsorders.
• Koordinering, hantera leveranser som behöver spåras, lägga beställningar mm.
• Registrera arbetsorders inför servicebesök av vattenreningssystemen.
• Samla in inköpsorders och faktureringsuppgifter efter utförda servicebesök.
• Stödja inhouse-teamet med lämpliga lösningar för att förbättra effektiviteten.
• Säkerställa dataintegritet med hjälp av CRM-verktyg.
• Föreslå tjänsteprodukter på ett kostnadseffektivt sätt.

Bakgrund
Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att man har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som innefattar koordination, kommunikation och service. Det är meriterande om du har erfarenhet av Life Science. Vi ser att du har kunskap av digitala plattformar, som Teams-möten, CRM-planering samt MS Office. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med Salesforce. Vi ser att du är flytande i såväl i svenska som engelska, i tal och skrift.

Som person är du organiserad och självgående. Du ska ha ett öga för detaljer. Rollen kräver att man är effektiv och disciplinerad. Man ska trivas med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Det krävs även att man är kommunikativ och kundorienterad. Det är viktigt att man verkar för gott samarbete att man är en teamplayer.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1634".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
8219233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: