Service Center Manager

Alfa Laval Nordic AB / Ekonomichefsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa Laval Nordic AB i Botkyrka

Alfa Laval Nordic, vårt nordiska säljbolag, med 200 engagerade medarbetare har som ambition att nå världsklass när det gäller sales performance och kundnöjdhet. Vi erbjuder en utmanande och spännande nyckelposition i en dynamisk och spännande organisation. Vi söker en chef som driver vår tillväxt och kundnöjdhet inom vår Service organisation och som vill vara med på vår resa.

About the job
Vill du utveckla och driva vår reparations verkstad för separatorer och dekantrar med en ambition att bli ett Service Center i världsklass?Du ansvarar för en verksamhet som reparerar och servar Alfa Lavals roterande utrustning, dvs separatorer och dekantrar.  Vi har precis byggt om vår verkstad för att kunna serva alla våra kunder på bästa sätt, allt är ännu inte på plats. Du kommer vara en del av utvecklingen. Alla i teamet (13 personer) jobbar med att nå våra uppsatta mål samt uppfylla våra kunders krav och behov. Vi jobbar med ständiga förbättringar enlig LEAN (ALPS), 5S och ett standardiserat arbetssätt.Din uppgift som chef blir att ständigt utveckla verksamheten för att kunna möte våra kunders krav. Du kommer jobba nära våra kollegor i försäljning främst inom Norden men även andra säljbolag runt om i världen. Du måste sälja verksamhetens service internt och kunna följa med på kundbesök tillsammans med säljare. Du är delaktig i allt från planering, prisuppdateringar, men ska även kunna agera som backup på inom administration.
Du har mod att fortsätta den förändring som påbörjats och vill skapa delaktighet i teamet.  Formellt har du minst 5 års erfarenhet från liknande bransch med ett par års erfarenhet från ledarskap. Det är en stor fördel om du har jobbat med LEAN och produktionsplanering. Det är viktigt att ha en teknisk förståelse och en fördel om du känner till våra produkter eller kunder.Du har alltid kundens bästa i fokus och brinner för att verksamheten leverar hög kvalitet. Du skapar och odlar ditt nätverk både internt och externt.Du har lätt att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du har goda kunskaper i engelska, även här i tal och skrift.PraktikaliteterPlacering vid vårt service center i Tumba. Du rapportrerar till vår Service Center chef Nordic.För ytterligare information om tjänsten kontaktaIvan Palac, Service Center Manager, +46 46 36 75 64Åsa Ransmyr, HR Manager, +46 733 66 53 17Vill du ha facklig information kan du kontakta IF Metall, Janne Nilsson, +46 70 825 92 72Tillsättning av tjänsten är snarast så vi ser fram emot din ansökan senast den 11 oktober 2015. Ansök skickas via länken.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-09-29

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Ransmyr

Företag
Alfa Laval Nordic AB

Adress
Alfa Laval Nordic AB
Hans Stahlesväg 7
14780 Tumba

Kontorsadress
Hans Stahlesväg 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2453483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa Laval Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa Laval Nordic AB: