Senior webstrateg - sociala medier

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare och företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar externa digitala kanaler, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är då drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-07-24

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads närvaro i sociala medier? Webbstrategiska verksamheten söker en senior webstrateg för samordning och utveckling av stadens kommunikation i externa digitala kanaler med fokus på sociala medier.
Om du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter kraftsamlar för att utveckla stadens service via internet.

Som senior webstrateg inom sociala medier är din uppgift att samordna och utveckla stadens närvaro i sociala medier samt kunskapshöja staden inom området. Du omvärldsbevakar, analyserar, följer utvecklingen samt tar fram strategier för stadens framtida närvaro i sociala medier utifrån behov hos boende, besökare och företagare. Som kunskapsresurs stöttar du stadens förvaltningar och bolag genom utbildning, vägledning och rådgivning.

Du ansvarar även för att utveckla stadens gemensamma facebooksida och youtubekanal. Du samordnar också redaktionellt innehåll och flöden i stadens externa digitala kanaler samt utvecklar stadens användning av sociala medier i händelse av kris.




Kvalifikationer
Att du har högskoleutbildning inom webb, media eller motsvarande samt minst tre års dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete med sociala medier är ett krav. Du ska ha arbetat med digital kommunikation under många år och har en fördjupad kompetens inom området.

För att kunna hantera rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att samordna och driva frågor i en större organisation samt är van att ta fram strategier och riktlinjer. Det är mycket meriterande om du har kunskap om juridiken kring sociala medier och digitala närvaro och gärna erfarenhet från arbete med kriskommunikation. Med fördel har du även erfarenhet av omvärlds- och målgruppsanalys samt webbutveckling.

Som person är du förtroendeingivande, självgående, drivande och analytisk samt har ett engagerat och entusiasmerande sätt. Du har en pedagogisk förmåga, kan utbilda inom området sociala medier och är kommunikativ i tal och skrift. För att trivas i rollen kan du växla mellan stort och smått och drivs av att arbeta såväl operativt som strategiskt. Du har en utpräglad samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla upparbetade relationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler.

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB.
Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Tiitso på telefon 031-63 15 31.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: A676677
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Tiitso eva.tiitso@se.experis.com 031- 63 15 31

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3614256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: