Senior Technical Support Consultant Till Advent Software Emea

Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Vill du ha en karriär som kommer att:
• Ge dig en fantastisk utbildning samt en produktcertifiering på ledande finansiella system
• Ge dig nödvändig kompetens för att vidareutvecklas inom systemutveckling, rådgivning inom finans, projektledning och applikationssupport
• Ge möjligheter till både internationell exponering och internationell erfarenhet av IT&Finans
Advent Software, en av världens ledande leverantör av automatiserade lösningar för professionella investerare sedan 1983, söker nu dig som har arbetslivserfarenhet inom IT-branschen till rollen som Senior Technical Support Consultant. Du kommer att ingå i ett mycket engagerat, skickligt och hårt arbetande team med placering på Advents kontor på Kungsgatan i Stockholm.
Advent har ett högt tempo och kräver att du som söker har förmåga att anpassa dig till olika utmaningar och prioriteringar. Teamwork är ett måste!
Advents branschledande produkter är omfattande och funktionsrika. Frågor från kunderna kommer att omfatta både teknik och finans. Advent främjar en multikulturell kundfokuserad kultur som belönar de anställda för innovation, professionalism och personlig utveckling.

Publiceringsdatum
2011-10-20

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• Ge stöd via webb, e-post och telefon till kunder som använder Advents. finansiella system När du blir mer erfaren kommer du även att besöka kunderna
• Dokumentera alla problem och lösningar i Advents CRM- och ärendehanteringssystem
• Delta i alla nödvändiga interna utbildningar i Sverige eller utomlands
• Fördjupa dina kunskaper om Advents produkter genom ett framgångsrikt deltagande i Advents certifieringsprogram
• Presentera teknisk information och svara på frågor från kunder, stödja kollegor i fältet och ge uppdateringar till chefer
• Agera mentor och motivera mindre erfarna kollegor
• Hantera supportärenden där du arbetar direkt med kunder om känsliga och svåra frågor
• Att handskas med internationella kunder, med olika kulturer samt språk
De första två månaderna består av en omfattande utbildning som avslutas med en formell certifiering. Efter din certifiering kommer du att arbeta i ett nära samarbete med ditt team för att lösa kundernas problem. Tillsammans löser ni förfrågningarna på ett sätt och inom en tid som överensstämmer med teamets servicenivåer och mål. Du kommer att hantera mellan 15 och 20 supportfrågor parallellt, och har även tid varje vecka för pågående utbildningar och olika projekt. Arbetstiderna är anpassade efter de tidszoner där våra kunder är belägna (hela Europa, Mellanöstern och Afrika).

Bakgrund
Du som söker tjänsten har cirka 5 års erfarenhet av IT-branschen samt en IT eller teknisk utbildning på högskolenivå. Du har utmärkt kommunikationsförmåga och bra förmåga att samarbeta. Du har förmåga att presentera komplex teknisk information för kunder, kollegor och chefer samt förmågan att analysera och definiera problem för att sedan dra välgrundade slutsatser.
För att trivas bra i rollen så har du även erfarenhet inom följande:
• Datornätverk
• Produkter och verktyg som till exempel Excel med makron Visual Basic, Ultra Edit eller liknande
• Windows, NT, SQL och IIS
• Programmering och systemering
• Felsökning och analys
Flytande i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav. Vi förväntar oss att du förstår skandinaviska språk som Norska och Danska. Kännedom av andra språk så som tyska, franska, holländska, eller arabiska är meriterande.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Advent med Elan. Urval sker löpande så sök så snart som möjligt! Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Mikaela Hedenros, rekryteringskonsult på Elan, 08 - 508 954 13. Endast engelska ansökningar behandlas.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikaela Hedenros

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
1059634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: