Senior strateg - digitala kanaler

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare och som behöver kontakta Göteborgs Stad.
Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är då drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-07-24

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads digitala kommunikation och service för boende, besökare och företagare?

Webbstrategiska verksamheten söker en senior strateg för samordning och utveckling av stadens externa digitala kommunikationskanaler.
Om du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete.
Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter kraftsamlar för att utveckla stadens kommunikation och service via internet.

Dina arbetsuppgifter kommer vara att samordna och utveckla Göteborgs Stads externa digitala kanaler och kunskapshöja staden inom området digital kommunikation. Du har en strategisk roll och arbetar fram planer och strategier för att leda staden framåt.
Funktionen är samordnande och rådgivande. Det innebär att du har ett nära samarbete med stadens förvaltningar och bolag samt anordnar föreläsningar och nätverksträffar för och med dem som är ansvariga för externa digitala kanaler.
Syftet är att aktivt arbeta för att skapa samsyn inom området och utveckla ett samordnat, effektivt och användarfokuserat arbetssätt med stadens externa digitala kanaler. Utifrån trendspaning och omvärldsbevakning identifierar och initierar du utveckling och strategier för stadens digitala kommunikation och e-tjänster.



Kvalifikationer
Det är ett krav att du har högskoleutbildning inom webbutveckling, media eller motsvarande. Du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete med digital kommunikation. Vidare har du erfarenhet av en ledande roll i flera stora utvecklingsprojekt samt har utvecklat och realiserat strategier för digitala kanaler.

För att kunna hantera rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att samordna och driva frågor i en större organisation. Du ser lätt helheten, förstår bredden och kan blicka framåt. Du kan dra slutsatser utifrån omvärldsbevakning och kan se vilka beslut som behöver fattas. Med din digitala kompetens kan du avgöra vilka tekniska lösningar som är mest hållbara för staden framåt. Kunskap inom sökmotorsoptimering, informationsarkitektur och juridiken kring digital kommunikation är mycket meriterande.

Som person är du förtroendeingivande, självgående, drivande, analytisk samt har ett engagerat och entusiasmerande sätt. Du har en kommunikativ förmåga och kan förmedla budskap och hålla i föreläsningar. Du har en utpräglad samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla upparbetade relationer.

Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB.
Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Tiitso på telefon 031-63 15 31.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: A700123
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Tiitso eva.tiitso@se.experis.com 031- 63 15 31

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3614255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: