Senior Service Manager

Jeppesen / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jeppesen i Göteborg

Vad vi söker
Vi söker en nyfiken och energisk Senior Service Manager (Software Support Engineer) med en kandidat- eller masterexamen i datavetenskap eller motsvarande. Det är önskvärt att du har erfarenhet av programmering och Linux. Du är kreativ och analytisk, och tycker om att arbeta nära kunder i en internationell miljö. Du inspirerar andra, och är inte rädd för att utmana olika åsikter på ett respektfullt och smidigt sätt.
En Service Manager på Jeppesen är tekniskt ansvarig för 1-3 kunder som använder våra komplexa mjukvarulösningar. Du löser incidenter, hjälper och supportrar kundens interna organisation med uppgraderingar och installationer. Du föreslår proaktivt tekniska förbättringar och upprätthåller goda kundrelationer.

Som Service Manager kommer du att:
• Leverera avancerad teknisk support för våra produkter, enligt avtalad servicenivå (Service Level Agreement)
• Assistera kundens interna support-team med den dagliga användningen av mjukvaran. Hantera kunden och deras förväntningar på det stöd som vi tillhandahåller
• Assistera kunden med kunskap och problemlösning
• Föra kundens talan internt - övervaka att frågor som kunden anser viktiga behandlas korrekt
• Samla in och följa upp kundens krav på nya produktversioner

Vi önskar en kandidat som har:

• Stark analytisk förmåga- både gällande kodning och kringliggande infrastruktur
• Utmärkt kommunikationsförmåga
• Lätt att få förtroende hos andra kollegor samt att du gillar dela kunskap och information med resten av teamet
• God förmåga att upprätthålla goda kundrelationer
• Arbetat minst 5 år i en liknande roll eller som utvecklare och har ett särskilt intresse för teknisk problemlösning

Du har tidigare erfarenhet eller kunskap av Python, Java och Oracle, liksom erfarenhet av kundrelationer eller support. Tidigare har du även arbetat med databaser, Linux / Unix och mjukvaruutveckling.

Du kommer ingå i ett team med cirka 10 andra Service Managers som hanterar 20 europeiska kunder.

På Jeppesen arbetar vi med banbrytande teknik, spännande kunder och fantastiska kollegor från hela världen. Vår kultur präglas av kreativitet, professionalism och fokuserat arbete i en öppen och flexibel arbetsmiljö. Vi tror på att uppmuntra våra anställda att vara innovativa och ha roligt för att fortsätta vara ett av de ledande företagen i branschen. Vi möjliggör även för våra anställda att utvecklas kontinuerligt.

Publiceringsdatum
2017-02-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jeppesen

Adress
Jeppesen
Odinsgatan 9
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3319601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jeppesen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jeppesen: