Senior It-tekniker till Inera med fokus på klienthantering till

Inera AB / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Lund, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Vill du arbeta på en flexibel arbetsplats, med Sveriges största klientplattform? Där du får möjlighet att påverka och ta fram lösningar som effektiviserar arbetet med svensk välfärd och där du får utvecklas i en organisation som gör samhällsnytta? Vill du arbeta med den senaste tekniken och driva utvecklingen framåt inom området klienthantering? I så fall är denna tjänst något för dig!

eKlient är en tjänst som erbjuder stöd och verktyg kring hantering av den digitala arbetsplatsen inom offentlig sektor i Sverige. Idag hanteras mer än 350 000 IT-arbetsplatser med plattformen och vi fortsätter att växa. Våra kunder är primärt Sveriges regioner och kommuner men i vår kundflora ingår även myndigheter och andra offentliga verksamheter. Vår grundläggande filosofi är att minska mängden dubbelarbete som sker genom att vi utför arbetet en gång, på en central plats. Läs mer på www.inera.se/eklient

Om jobbet

Som senior It-tekniker med fokus på klienthantering inom eKlient får du, förutom förmånen att arbeta med kompetenta kollegor möjligheten att arbeta i den spännande och föränderliga världen kring hanteringen av IT-arbetsplatsen. eKlient har inget operativt ansvar hos våra kunder och vi agerar 4:e linjens support. Vi stödjer således kundernas experter vilket ställer höga krav på våra medarbetare både gällande teknisk och social kompetens.

Genom ett nära samarbete med kunder och områdesexperter kommer du att driva nya och existerande lösningar framåt. Du förväntas kunna bidra med din tekniska kompetens för att styra design och implementation i en agil arbetsprocess. Du kommer att arbeta i en miljö där vi kontinuerligt arbetar med att möjliggöra för våra kunder att förflytta sig framåt i den snabbt föränderliga tekniska värld vi lever i så du kommer att få många möjligheter att utvärdera ny tekniker och ta fram förslag på hur den på bästa sätt kan implementeras hos våra kunder och det kommer det finnas stor möjlighet att utveckla din. I arbetsuppgifterna ingår även ansvaret för drift och underhåll av våra utvecklings- och labbmiljöer.

Exempel på arbetsuppgifter

• Stötta våra kunder kring eKlients processer och verktyg
• Underhålla våra utvecklings- och test-miljöer
• Ta fram och underhålla stödjande dokumentation kring tjänsten
• Bedriva omvärldsbevakning kring de områden som är relevanta för eKlient och hålla våra kunder uppdaterade
• Utvärdera och ta fram rekommendationer kring nya tekniska lösningar

Vi som arbetar med eKlient utgår primärt från Lund i Skåne, men är spridda geografiskt över stora delar av Sverige. Vi är således flexibla gällande placeringsort men förutsätter att samtliga har möjligheten att vara på plats i Lund ett antal dagar varje månad. Resor kan förekomma men planeras i god tid.

Publiceringsdatum
2021-03-26

Profil
Vi ser att du som söker tjänsten har ett stort intresse för klienthantering med Microsoftprodukter och en förmåga att ta egna initiativ. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet och har goda kunskaper inom drift och underhåll av en IT-arbetsplats med tillhörande infrastruktur. Kommunikation sker primärt på svenska men även engelska förekommer och det är krav att du kan kommunicera obehindrat med båda språken i både tal och skrift. Resor kan förekomma men kommuniceras och planeras i god tid.

Vi vill att du vågar ifrågasätta existerande lösningar och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du älskar utmaningar och har ett driv att utveckla dig själv och den miljö du arbetar i. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har en flerårig erfarenhet av klienthantering i en Enterprisemiljö och du bör ha stor vana av att dokumentera tekniska lösningar.

Kunskapskrav

• Microsoft Endpoint Manager Configuration Manager
• Microsoft Powershell
• Windows 10 deployment/konfiguration
• Microsoft Active Directory / Azure Active Directory
• Microsoft Windows Server
• Microsoft Intune
• God förståelse kring klientsäkerhet / härdning

Det är meriterande om du har praktiskt erfarenhet av applikationspaketering enligt MSI- standard, har erfarenhet av att arbete i Microsoft Office 365/Azure samt har tidigare erfarenhet av att jobba med eKlients verktyg.

Dina egenskaper

Då dina arbetsuppgifter kommer att variera är det viktigt att du är strukturerad och flexibel. Du måste vara uttalat självständig i att kunna lösa problem, då du till stor del kommer driva ditt eget arbete även om du även samarbetar nära ditt team. Du behöver tycka om att drivas mot högt uppsatta mål. För att trivas i jobbet bör du vara en förändringsinriktad person som trivs med tempoväxlingar. Du bör ha ett naturligt självledarskap och vara nyfiken, initiativtagande och lösningsorienterad. Du kommer ha stor frihet men det kommer att krävas att du också tar ett stort ansvar. Vidare är välfungerande samverkan ett stort fokus för Inera, varför vi ser att du bör ha en mycket god kommunikationsförmåga samt att du tycker om att samarbeta, bygga relationer och hjälpa andra.

Stämmer ovan in? Då tror vi att detta är rätt tjänst för dig! Det är viktigt för oss att hitta rätt person så skicka gärna in en ansökan även om du inte till 100% möter våra önskemål. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum!

Frågor om tjänsten?

André Arvidsson, Tjänsteansvarig: andre.arvidsson@inera.se, SMS: 072 966 19 24

Nina Ingren, HR-generalist, 070 327 70 30

Monica Rosén, fackliga frågor (Vision), 072-724 32 81

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inera AB (org.nr 556559-4230)

Jobbnummer
5657386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: