Senior inköpare till Customized Solutions, Special-order

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader. Scania har en stark företagskultur vars kärnvärden bla är "kunden först", "respekt för individen" och "rätt från mig".

Inköpsgruppen Customized Solutions, S-order levererar komponenter till unika kundanpassningar av Scanias produkter. Vi arbetar inom många teknikområden, både etablerade och inom områden som kräver omfattande nyutveckling som påverkar chassi, drivlina eller hytt tex gasdrivna, autonoma och elektrifierade fordon. Vi arbetar också med att ta fram specifika lösningar för kunder inom försvarssegmentet. Time-to-market är en viktig parameter i vårt arbete, utan att göra avkall på kvalitets-, kostnads- och hållbarhetsfrågor. Arbetet utförs tvärfunktionellt med nära kontakt med produktion, utvecklings- och marknadsavdelningar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Senior sourcing manager för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av hytter som används i transportfordon som uppfyller högt ställda krav på skyddsförmåga. Du representerar inköp och medverkar i leverantörsval ur ett kostnads-, hållbarhets- och kvalitetsmässigt perspektiv. Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.

Det här är ett komplext men roligt arbete. Uppgifterna är varierande och du kommer att samarbeta med många olika grupper inom företaget. Din blivande arbetsgrupp är diversifierad och består av 11 personer. Vi tar alla ett stort gemensamt ansvar för att leverera i tid.

Din ledare
Jag heter Astrid och i mitt ledarskap utgår jag från att mina medarbetare vill utvecklas, göra sitt bästa och bidra till gruppens kort- och långsiktiga mål. Vi är ett starkt team, som gemensamt löser de utmaningar vi möter.



Du själv

• Du har relevant högskole-eller universitetsexamen
• Du har dokumenterad flerårig vana av avancerat inköpsarbete
• Relevant erfarenhet från defence-industrin är positivt.
• Du har ett utpräglat ordningssinne, kan prioritera dina uppgifter och kan ta egna initiativ.
• Du lätt för att kommunicera och skapa goda kontakter inom och utom företaget, du räds inte heller att ha raka dialoger med leverantörer och internkunder när så behövs.



Vi ser fram emot din ansökan!



För ytterligare information kontakta



Purchasing Manager, Astrid Lagerberg 08-553 533 70

Publiceringsdatum
2022-04-12

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Vår förhoppning är att du kan börja din anställning hos oss så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 2022-04-26 men gallring och intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
6535091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: