Senior inköpare inom byggbranschen sökes!

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vårt kundföretag arbetar med totalentreprenader av flerbostadshus, huvudsakligen hyresrätter, i Stockholmstrakten. Affärsmässighet och en platt organisation med korta beslutsvägar är utmärkande för detta företag. Deras framgång bygger på en långsiktig relation med beställaren, gedigen byggkunskap och en förmåga att se hela projektets ekonomi.

Tjänsten
Tjänsten är placerad hos vårat kundföretag på kontoret i Johanneshov, söder om Stockholm. Här arbetar ca 35 engagerade personer varav ca hälften har sin fasta arbetsplats på kontoret. På inköpsavdelningen verkar 3 personer med både det strategiska och operativa inköpsarbetet. Du kommer initialt att vara anställd som konsult via Placera Personal med goda möjligheter till anställning hos vårt kundföretag efter ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2015-08-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som senior inköpare har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Delta i och ansvara för inköpsprocessen för upphandling av såväl direkta material som underleverantörer
• Hitta nya leverantörer
• Skriva förfrågningsunderlag/utvärdera anbud/avstämningar
• Delta i och ansvara för avtalsbiten
• Orderbeställning
• Leveransbevakning/påminnelser
• Uppföljningar

Kvalifikationer
För att passa i rollen som senior inköpare hos vårt kundförtetag ser vi gärna att du har följande bakgrund:

• Grundutbildning inom inköp/upphandling
• Erfarenhet av bygg- och fastighetsbranschen är ett krav
• Tidigare erfarenhet av inköpsarbete (minst 2 år), meriterande är erfarenhet av Lag om offentlig upphandling (LOU)
• Har du erfarenhet av Sitecon är det starkt meriterande, även BYGGsamordnaren är en bra erfarenhet

Vi söker dig som har lätt att tänka logiskt och har sinne för affärer. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du gillar verkligen inköpsarbete och vill komma framåt. Vidare är det av stor vikt att du är driven, noggrann, serviceinriktad, initiativtagande och trivs med att arbeta i team. För att lyckas i din roll som inköpare är det också viktigt att du vill utvecklas, har framåtanda och har lätt att ta för dig.   

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid / Kontorstider / Start omgående - konsultuppdrag via Placera Personal 6 månader med goda möjligheter till direktanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson, Rekryterare 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2375775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: